Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 09-01-2015 11:41ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 2:

Recordaantal mensen met Museumkaart
Afgelopen jaar zijn er in totaal één miljoen Museumkaarten verkocht en dat is een record. Dat maakte de Museumvereniging op 5 januari bekend.
Bron: Historiek

Recordaantal bezoekers voor Nationale Opera & Ballet
Het Nationale Ballet heeft afgelopen jaar een recordaantal bezoekers naar Amsterdam getrokken. Het bezoekersaantal steeg in vergelijking met 2013 met 16 procent naar 97 duizend bezoekers.
Bron: de Volkskrant

Nederlands bioscoopbezoek in 2014 gelijk aan 2013
De Nederlandse Vereniging van Filmdistributeurs (NVF) heeft op de nieuwjaarsbijeenkomst in Pathé Tuschinski de cijfers over 2014 bekendgemaakt. Met 30,8 miljoen bezoekers en een recette van 250 miljoen euro, noteert de branche ruwweg dezelfde resultaten als in 2013.
Bron: Entertainment Business

Caecilia Thunnissen artistiek leider Orkaan
Caecilia Thunnissen (1973) volgt op 1 februari 2015 Jessica de Heer op als artistiek leider van Oorkaan, het productiehuis voor jeugdmuziek.
Bron: Theaterkrant

Contentmarketing in 2015: wat kunnen we verwachten?
Merken creëren steeds meer content. Contentmarketing was dan ook één van de meest trending topics binnen de marketingwereld in het afgelopen jaar. Het is een discipline die nog volop in ontwikkeling is en steeds vaker een groot deel van het marketingbudget bepaalt. In dit artikel 5 topics die in 2015 aan belang zullen toenemen bij het inzetten van contentmarketing.
Bron: Marketingfacts

Productiehuis Oost-Nederland krijgt Deventer Promotieprijs
Het Productiehuis Oost-Nederland heeft de Deventer Promotieprijs 2015 gekregen tijdens de Nieuwjaarsreceptie in de Deventer Schouwburg. Het Productiehuis en zijn directeur Rob Kramer krijgen deze waardering vanwege hun “meer dan substantiële bijdrage aan de marketing van het merk Deventer.”
Bron: nu.nl

Facebook ziet video groeien als onderdeel van online communicatie
Video blijft toenemen als onderdeel van de online communicatie, en zeker ook op mobiel! In slechts 2 jaar tijd is videoconsumptie op mobiel gegroeid met 532% en er wordt door Cisco geschat dat video tussen 2013 en 2018 zal verveertienvoudigen. Een trend die men ook bij Facebook ziet. In een nieuwe blogpost delen ze enkele statistieken die deze trend duidelijk onderstrepen.
Bron: Dutch Cowboys

Het museum van de toekomst is altijd open (en voor iedereen)
Digitalisering, krimpende budgetten, een terugtrekkende overheid: de wereld van musea is aan grote veranderingen onderhevig. Hoe ziet de toekomst van het verzamelen en ontsluiten van kunst en erfgoed eruit? In dit artikel zes grote trends.
Bron: de Correspondent

Zoekmachinemarketing: de trends voor 2015
Wat gaat er het komende jaar gebeuren op het vlak van zoekmachinemarketing? Waar zou het komende jaar je focus op moeten liggen en hoe kun je daar je strategie op aanpassen? Een terugblik op de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar en een vooruitblik op de trends voor 2015.
Bron: Frankwatching

 

Fotocredit: Flickr