Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 16-01-2015 11:21ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 3:

Down the Rabbit Hole beste nieuwe festival Europa
Het Nederlandse festival Down The Rabbit Hole is uitgeroepen tot beste nieuwe festival. Dat gebeurde tijdens de uitreiking van de European Festival Awards op de openingsavond van Eurosonic Noorderslag in De Oosterpoort in Groningen.
Bron: de Volkskrant

DUS heet vanaf nu: Theater Utrecht
De directie van De Utrechtse Spelen heeft op 11 januari de nieuwe naam gelanceerd van haar theatergezelschap: Theater Utrecht. Tijdens de Nieuwjaarsduik van Culturele Zondagen in het Utrechtse Grandcafé De Winkel van Sinkel werden behalve de naam ook het logo, de nieuwe huisstijl en de nieuwe website gepresenteerd.
Bron: Theaterkrant

ABN Amro gaat weer in de kunst
ABN Amro gaat voor het eerst sinds 2008 weer kunst aankopen. Ook hervat de bank de uitreiking van de ABN Amro Kunstprijs. Deze was sinds het begin van de crisis niet meer toegekend.
Bron: de Volkskrant

Facebook start met pilot “Facebook At Work”
Facebook is in samenwerking met enkele partners begonnen met een Facebook At Work pilot. Facebook At Work is een aparte ervaring die medewerkers in staat stelt om met elkaar in verbinding te komen en samen te werken door efficiënt gebruik te maken van de hulpmiddelen die Facebook te bieden heeft.
Bron: Dutch Cowboys

5 redenen waarom Pinterest in je contentstrategie thuishoort
De nadruk in een online contentstrategie ligt vaker op een ander platform, zoals een zelfgecreëerd blog, een Tumblr- of Facebook-pagina, óf een florerend Instagram-account. Maar ook Pinterest heeft tal van mogelijkheden en uit statistieken blijkt dat het medium de meeste traffic genereert naar een website of webshop. Daarom in dit artikel vijf redenen waarom Pinterest in 2015 deel moet uitmaken van je contentstrategie.
Bron: Frankwatching

Exportwaarde Nederlandse popmuziek stijgt
Nederlandse popmuzikanten doen goede zaken in het buitenland. De exportwaarde van de Hollandse muziekscene bedroeg in 2013 ruim 158,8 miljoen euro. Volgens auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra een groei van 21 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Bron: de Volkskrant

Internationale prijs voor Operadagen Rotterdam
De opera Private view van onder anderen de Operadagen Rotterdam en de Nederlandse videokunstenaars van 33 ⅓ Collective heeft in Parijs de Rolf Liebermann Prize for Opera gewonnen.
Bron: Theaterkrant

Zes tips die van jou een betere marketeer maken in 2015
Welkom in 2015. Het jaar is net begonnen en allemaal maken we onze trendlijstjes op. Wat gaat het jaar ons allemaal brengen? Gaan we in 2015 eindelijk met zijn allen bewust aan groei van resultaten van ons bedrijf werken?
Bron: Marketingfacts

Kunstbeurs Tefaf krijgt nieuwe directeur
Patrick van Maris is vanaf mei de nieuwe directeur van de internationale kunst- en antiekbeurs Tefaf in Maastricht. Hij volgt Paul Hustinx op, die het na zeventien jaar in deze functie voor gezien houdt.
Bron: nu.nl

De Bijenkorf start werkplek voor kunstenaars
Warenhuis de Bijenkorf lanceert samen met het Rijksmuseum op 27 januari een werkplek voor kunstenaars, schrijvers, musici, architecten en ontwerpers.
Bron: nu.nl

Eurosonic Noorderslag: een platform voor innovatie
Innovatie is een van speerpunten van Eurosonic Noorderslag 2015. En dat blijkt niet alleen uit het nieuwe conferentieprogramma EPIC, zo vertelt creatief directeur Peter Smidt. “Op het gebied van innovaties voor de livemarkt, loopt Nederland voorop.”
Bron: Entertainment Business

 

Fotocredit: Flickr