Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 14-11-2014 11:35ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 46:

Het Mauritshuis heeft een bijzondere nieuwe website
Het Mauritshuis, dat sinds afgelopen zomer weer open is, toont pronkstukken van Nederlandse en Vlaamse meesters online. Op de website kunnen bezoekers de verhalen achter wereldberoemde schilderijen, zoals bijvoorbeeld Het meisje met de Parel van Vermeer en Het Puttertje van Fabritius, terugvinden.
Bron: Dutch Cowgirls

Nieuwe toekomst voor Felix Meritis in Amsterdam
Het monumentale pand Felix Meritis in Amsterdam krijgt een nieuwe bestemming. Beheermaatschappij Amerborgh is de nieuwe eigenaar. De ambitie is om in 2016 een nieuw cultuurhuis te openen wat aanvoelt als de ‘huiskamer van Amsterdam’.  Er zullen publieksprogramma’s voor een breed publiek  worden aangeboden met daarin plaats voor alle genres van cultuur en kunst.
Bron: Amerborgh

Actueel zijn op Facebook wordt steeds belangrijker
Facebook heeft wederom het algoritme aangepast dat bepaald wat gebruikers in de newsfeed zien. Met het nieuwe algoritme gaat het allemaal om actualiteit. Likes en comments krijgen niet langer voorrang. Wanneer een post geen recente aandacht meer krijgt, zal het dus uit je newsfeed verdwijnen.
Bron: Dutch Cowboys

10,5 miljoen euro besteed met cultuurkaart
In het schooljaar 2013-2014 is er door scholen in het voortgezet onderwijs via de CJP Cultuurkaart ruim 10,5 miljoen euro besteed bij culturele organisaties. Van alle middelbare scholen deed bijna 72 procent mee.
Bron: de Volkskrant

YouTube lanceert concurrent Spotify: Music Key
YouTube lanceert een nieuwe streamingsdienst voor muziek genaamd YouTube Music Key. Op het nieuwe platform kunnen bezoekers muziekvideo’s bekijken zonder advertenties.
Bron: NRC

Viktor&Rolf ontwerpen voor nieuw label ‘by TextielMuseum’
Het TextielMuseum lanceert op 21 november een nieuw label onder de naam by TextielMuseum. Het toonaangevende modeduo Viktor&Rolf heeft speciaal voor by TextielMuseum de collectie Graffiti ontworpen.
Bron: TextielMuseum

Den Haag mag door met Spuiplannen
Den Haag kan doorgaan met het cultuurpaleis dat in het centrum gebouwd moet gaan worden. De gemeenteraad heeft daar in de nacht van vrijdag op zaterdag mee ingestemd.
Bron: Binnenlands Bestuur

Fotocredit: Flickr