Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 21-11-2014 11:46ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 47:

Vice en Live Nation stappen samen in live muziek streamen
Live Nation, grootste concertpromotor ter wereld, en mediabedrijf Vice brengen samen een streamingdienst voor concerten. De dienst, die nog geen naam heeft, gaat livemuziek naar een publiek van miljoenen online en mobiele fans brengen in negen verschillende talen.
Bron: Adformatie

Eindelijk: alle oude tweets te doorzoeken (ja, nu pas)
Sinds kort zijn alle tweets die sinds de oprichting van Twitter verstuurd zijn terug te vinden. Twitter heeft eindelijk het hele archief met alle berichten sinds de start van de dienst doorzoekbaar gemaakt.
Bron: Bright.nl

Nederlandse consument ziet relatie met merken als eenrichtingsverkeer
Edelman presenteerde deze week de lokale brandshare-resultaten. Het is de tweede editie van het jaarlijkse onderzoek en hiermee wil het bedrijf inzicht bieden in de continu veranderende relatie tussen merken en consumenten. Dit jaar is de studie ook voor het eerst in Nederland afgenomen en uit de resultaten blijkt dat 78% van de consumenten de relaties met merken als eenrichtingsverkeer beschouwen.
Bron: Dutch Cowboys

De LinkedIn concurrent van Facebook
Het sociale netwerk voor professionals, zo wordt LinkedIn vaak omschreven. Een aantrekkelijke nichemarkt in sociale netwerken en een activiteit waarvan Facebook tot nu toe geen graantje kon meepikken. Maar daar wil Facebook nu met ‘Facebook at Work’ verandering in brengen.
Bron: Dutch Cowboys 

Social media: 6 trends voor 2015
Wat gaat 2015 brengen op het gebied van social media? Als we kijken naar 2015 dan zien we bijvoorbeeld een aantal Facebook-alternatieven. Welke nieuwe platformen steken de kop op? En zijn ze blijvend? Welke ontwikkelingen zijn serieus te nemen en welke niet? Dit zijn 6 belangrijke sociale media trends voor 2015.
Bron: Frankwatching

Online uitbaten onder de paraplu van International Film Festival Rotterdam
Het IFFR presenteert een digitale distributiemethode voor onafhankelijke filmers. Voortaan kunnen filmers uit heel de wereld hun eigen werk online uitbaten, onder de paraplu van het Rotterdamse filmfestival.
Bron: de Volkskrant

Google gaat mobielvriendelijke sites aangeven
Google gaat in zijn zoekresultaten aangeven of sites geschikt zijn voor mobiel gebruik. Uiteindelijk worden mobiele sites ook meegewogen bij de waardering.
Bron: Emerce

Verhoog je conversie: 5 tips voor een krachtig beeldconcept
Beeldmateriaal bepaalt de eerste indruk van een webshop. Daarom is het belangrijk om goed na te denken over de invulling hiervan. Slim en effectief gebruik van fotografie, film en illustraties, leidt tot een hogere conversie. In dit artikel 5 tips voor een krachtig beeldconcept neerzetten en bijhouden.
Bron: Frankwatching

Wat betekent het nieuwe Facebook algoritme voor de marketeer?
Vanaf januari 2015 past Facebook het algoritme opnieuw aan. Ditmaal wil Facebook tegemoet komen aan gebruikers door meer niet-commerciële content te tonen in de tijdlijn. Maar wat zijn de gevolgen hiervan voor de marketeer?
Bron: Adformatie 

AH en Rijksmuseum slaan handen ineen
Het Rijksmuseum is een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met Albert Heijn voor drie jaar. Het eerste resultaat van dit partnership is het Sinterklaas Rijksmuseum assortiment gebaseerd op het snoepgoed dat terug te vinden is op het schilderij Het Sint-Nicolaasfeest van Jan Steen.

Bron: Levensmiddelenkrant

 

Fotocredits: Flickr