Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 05-12-2014 11:23ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 49:

Adverteren op Facebook: zo haal je meer ROI uit je campagnes!
Hoe zorg je ervoor dat social media (advertising) een toegevoegde waarde biedt aan de customer experience van je doelgroep? En hoe lever je vanuit vanuit een ROI-focus een structurele bijdrage aan de online marketingstrategie?
Bron: Frankwatching

Firefox voor iOS in de maak
Het heeft lang geduurd, maar het lijkt er nu toch op dat iOS-gebruikers binnenkort Mozilla’s Firefox kunnen downloaden voor hun iPhone en iPad.
Bron: Dutch Cowboys

Google bevestigt: meeste advertenties niet zichtbaar
Meer dan de helft van online advertenties is niet zichtbaar voor consumenten. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Google. Een groot probleem volgens Google is dat veel display advertenties net boven de vouw worden geplaatst. Verticaal geplaatste advertenties worden over het algemeen wel goed bekeken.
Bron: Emerce

Mediabestedingen: 323 miljoen euro in Q3 2014
Adverteerders gaven in het derde kwartaal van dit jaar 323 miljoen euro uit aan internetreclame. Search en display zijn goed voor 80 procent van de budgetten. Het ziet ernaar uit dat Google AdWords eind 2014 zijn laagste groei in lange tijd zal vertonen.
Bron: Emerce

Creatieve en culturele industrie vergroot aandeel in Europese economie
De Europese creatieve en culturele industrie levert een jaarlijkse bijdrage aan de Europese economie van €535,9 miljard. Waar de totale werkgelegenheid in Europa afnam met 0,7%, nam de werkgelegenheid in de creatieve sector juist met 0,7% toe. In deze sector zijn nu ruim 7 miljoen mensen werkzaam. Dat blijkt uit het onderzoek naar de creatieve en culturele industrie dat op 1 december in Brussel werd gepresenteerd.
Bron: VNPF

Hoe je muziek in je content marketing krijgt
Content marketing staat bij steeds meer bedrijven hoog op de lijst van marketingactiviteiten. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw content hoog scoort in de hitlijsten van Google? Laat je eens inspireren door dj Skrillex.
Bron: karelgeenen.nl

Melkweg kondigt reorganisatie aan
Stichting Melkweg in Amsterdam werkt aan een toekomstbestendige koers, waarbij de culturele en maatschappelijke bijdrage van het poppodium optimaal is. Om te komen tot een dynamische en flexibele organisatie, is de directie van plan de bedrijfsvoering te reorganiseren.
Bron: VNPF

VVD en D66 willen makkelijker vergunningen verlenen voor festivals
Het moet makkelijker worden om festivals te organiseren in Amsterdam, vinden VVD en D66. Daartoe willen de partijen een einde maken aan de verschillen tussen stadsdelen bij de vergunningverlening.
Bron: Het Parool

Onderzoek naar Museumjaarkaart voor theater
Zes schouwburgen zijn een onderzoek gestart naar de Podiumpas, een pas waarmee bezoekers voor een vast bedrag per maand onbeperkt naar het theater kunnen, gemodelleerd naar de Museumjaarkaart voor musea en de Pathé Unlimited kaart en de Cinevillepas voor film.
Bron: Theaterkrant

Is de ontmanteling van de NVB aanstaande?
Anderhalve week geleden kondigde Pathé aan haar lidmaatschap van brancheorganisatie NVB op te zeggen. De grootste bioscoopexploitant van Nederland vindt dat de bioscoopbond zich teveel met commerciële zaken bemoeit. Maar ook de kleinere onafhankelijke filmtheaters voelen zich niet meer thuis bij de NVB en beslissen binnenkort over de oprichting van een eigen belangenclub.
Bron: De Filmkrant

Nederlandse orkesten presenteren nota tijdens BUMA Classical
De tien grote symfonieorkesten van Nederland hebben tijdens de eerste editie van BUMA Classical Convention een nota gepresenteerd over het huidige orkestlandschap en de toekomst daarvan.
Bron: Entertainment Business

 

Fotocredit: Flickr