Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 30-01-2015 13:26ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 5:

Rotterdamse kunstbeurs mag geen RAW meer heten
Het jeansmerk G-Star heeft het woord RAW weer voor zichzelf. Het kledingbedrijf heeft een schikking getroffen met de RAW Art Fair. Die Rotterdamse kunstbeurs gaat in februari verder als Rotterdam Contemporary Art Fair.
Bron: de Volkskrant

Parktheater Eindhoven Theater van het Jaar
Parktheater Eindhoven is uitgeroepen tot Theater van het Jaar 2014. Dit maakte Erwin van Lambaart, voorzitter van de Vereniging Vrije Theater Producenten (VVTP), bekend tijdens de jaarlijkse VVTP Theaterbeurs op 26 januari in de Jaarbeurs Utrecht.
Bron: Theaterkrant

De 10 gouden regels voor het toepassen van e-mailmarketing
Simpele, heldere waarheden die voor iedere e-marketeer gelden. Oftewel: een checklist voor e-mailmarketeers die hun prestaties willen verbeteren.
Bron: Dutch Cowboys

Independents lanceren actieplan voor creatieve industrie Europa
De diverse onafhankelijke muziekmaatschappijen hebben dinsdag een digitaal actieplan gepresenteerd, waarin wordt opgeroepen tot een nieuw Europees industriebeleid voor de digitale creatieve sector. Deze sector is goed voor 4,2% van het BBP van de EU en staat voor 7,1 miljoen banen.
Bron: Entertainment Business

Grotere smartphone zegen voor adverteerder
De steeds grotere schermen van smartphones hebben een belangrijk effect op mobiele zoek-advertenties. Dat stelt Adobe in een nieuwe studie. De klikratio is hoger omdat mensen minder vaak per abuis op een advertentie drukken, zoals op kleinere schermen nogal eens het geval is.
Bron: Emerce

Vernieuwing bij Holland Festival
De komende 68e editie van het Holland Festival in Amsterdam heeft enkele nieuwe onderdelen op het programma staan. De komende editie is de eerste onder leiding van de Britse Ruth Mackenzie. Mackenzie liet dinsdag weten met oude regels te willen breken en nieuwe ideeën te willen zoeken, om een nieuw publiek te bereiken.
Bron: Brabants Dagblad

Twitter kijkt mee in je smartphone: apps worden steeds slimmer
Apps maken al gebruik van alle sensors in de smartphone: het tijdstip, de locatie en eerder gedrag. Maar er zijn meer factoren die een app kan gebruiken bij het inschatten van de behoefte van de gebruiker. Zo zegt het aantal en de type apps dat een gebruiker heeft geïnstalleerd veel over de persoonlijkheid, interesses en behoeftes van die persoon. Er zijn veel nieuwe mogelijkheden om apps elkaar te laten versterken.
Bron: Frankwatching

Verkoop Podium Cadeaukaart gestegen in 2014
De Stichting Promotie Theater en Concertbon meldt dat de verkoop van de Podium Cadeaukaart in 2014 met 7 procent is gestegen ten opzichte van 2013. Dat heeft tevens een groei in het aantal verzilveringen opgeleverd. 
Bron: Entertainment Business

Het dilemma van je eigen community: social media of een eigen platform?
Communities are here to stay. Communities lijken hét antwoord op alle uitdagingen die de organisatie kent bij het betrekken van de doelgroep. En uiteindelijk het vergroten van het inzicht in diezelfde doelgroep. Maar welk medium is daar het meest geschikt voor?
Bron: Frankwatching 

 

Fotocredit: Flickr