Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 06-03-2015 10:00ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 10:

Rotterdam krijgt geen nieuw poppodium
Het Rotterdamse college heeft het advies van de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur (RRKC) overgenomen en staakt de procedure die moest leiden tot een nieuw poppodium in de stad. De elf ingediende plannen bleken allen kwalitatief beneden de maat.
Bron: EntertainmentBusiness 

Nieuwe mogelijkheden voor adverteren op Instagram
Adverteerders kunnen meerdere foto’s tegelijk posten, waarmee de mogelijkheden voor storytelling vergroot worden. Gebruikers kunnen daarmee door verschillende foto’s ‘bladeren’. In Nederland is deze optie, net zoals andere advertentie-mogelijkheden op Instagram, nog niet mogelijk.
Bron: Dutchcowboys

Per robot door het museum
Het De Young Museum in het Amerikaanse San Francisco biedt mensen met een zware lichamelijke handicap de mogelijkheid het museum te verkennen met mobiele robots. De bezoeker kan thuis inloggen en zelf een wagentje met camera dirigeren door de tentoonstellingszalen.
Bron: de Volkskrant

Facebook gaat likes op andere manier tellen
Beheerders van Facebookpagina’s kunnen de komende week een lichte daling in het aantal Facebook likes op hun pagina verwachten. Facebook gaat het aantal likes namelijk op een andere manier berekenen. Vanaf deze week zullen gedeactiveerde Facebookaccounts, en Facebookaccounts van mensen die zijn overleden niet meer bij het aantal likes van de Facebookpagina in kwestie worden opgeteld.
Bron: Dutchcowboys

Conversie-optimalisatie: dit zijn de trends van 2015
Waar liggen de grootste kansen en waar zou de focus op moeten liggen wat betreft conversie-optimalisatie? En misschien nog wel het belangrijkste: hoe kun je je strategie het beste aanpassen? In dit artikel wordt teruggeblikt op de belangrijkste ontwikkelingen van vorig jaar en wordt er een vooruitblik gegeven op 2015.
Bron: Frankwatching

Google wil geloofwaardige websites gaan  belonen
Nu nog wordt de rangschikking van een website mede bepaald door het aantal links dat bij andere internet-gebruikers wordt gegenereerd. Er wordt gewerkt aan een nieuw model, het Knowledge-Based Trust model, waarbij pagina’s waarop onwaarheden worden gevonden, een lagere plaats toegewezen krijgen in Google.
Bron: Dutchcowboys

Snelheid van je website testen? Dit zijn zes veelgemaakte meetfouten
Het web wordt elk jaar zwaarder en langzamer. Het laden van websites kost daardoor soms onnodig veel tijd en dat gaat vrijwel altijd ten koste van de omzet. Daarom is het verstandig regelmatig de laadtijd van je website te meten.
Bron: Emerce

Einde in zicht voor Radio 6
De NPO heeft het voornemen om per 1 januari 2016 te stoppen met Radio 6. De zender ontwikkelt zich volgens de publieke omroep ‘niet duidelijk door’.
Bron: de Volkskrant

Fotocredit: Flickr