Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 01-05-2015 11:15ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 18:

Werf meer nieuwsbriefabonnees met deze 5 quick wins
Betrokken nieuwsbriefabonnees uit je doelgroep vormen het fundament voor succesvolle e-mailcampagnes. Hoe groter je database, hoe meer kliks en conversies je haalt uit dezelfde mailing. Welke methoden kun je inzetten om je e-mailmarketingdatabase structureel te vergroten?
Bron: Frankwatching

‘Ladies Nights’ blijkt succesvol concept voor Haagse Schouwburg
De Koninklijke Schouwburg in Den Haag gaat het komende seizoen door met het concept waar het afgelopen seizoen mee werd geëxperimenteerd en breidt de Ladies Nights zelfs uit met inleidingen en ‘meet & greets’ met makers en acteurs. ”Het zijn de avonden die als eerste zijn uitverkocht”, legt een woordvoerster van de schouwburg uit. ”De extra aandacht blijkt de drempel om naar het theater te komen aanzienlijk te verlagen.”
Bron: Nu.nl

Gebruik Twitter in Nederland loopt sterk terug
Zowel iPhone- als Android-gebruikers zijn de Twitter-app de afgelopen twee jaar aanzienlijk minder gaan gebruiken. Bij gebruikers van een Android-smartphone daalde het gebruik van de app binnen twee jaar van 26 procent naar 16 procent. Bij iPhone-bezitters ging het gebruik omlaag van 34 procent naar 19 procent.
Bron: Emerce

5 tips: hoe maak je je website Google- en mobielvriendelijk
Als je je website of –shop niet geschikt maakt voor mobiel, dan lig je er voor Google uit. Je wordt minder goed geïndexeerd dan websites die wel meebewegen met de grootte van het scherm. En op mobiele devices wordt je niet-mobielvriendelijke website op den duur al helemaal niet meer getoond. Vijf tips om mee te blijven doen.
Bron: Dutchcowboys

Amersfoorts poppodium De Kelder krijgt nieuwe naam
In september 2015 opent het nieuwe poppodium FLUOR zijn deuren in de oude Prodentfabriek te Amersfoort. De naam van het podium werd vorige week onthuld, tijdens een pop-up café.
Bron: EntertainmentBusiness

Zeven veelgemaakte fouten bij mobielvriendelijke sites
Webbeheerders hoeven niet meteen te vrezen dat hun sites helemaal niet meer vindbaar zijn als ze niet mobielvriendelijk zijn, maar het is toch handig om met een aantal zaken rekening te houden. Small Business Trends noemt zeven fouten die ontwerpers maken bij het (niet) mobielvriendelijk maken van hun site.
Bron: Emerce

Blog: Waarom het Rijksmuseum de Dutch Marketing Company heeft verdiend
Hans Snel SMP (Royal HaskoningDHV) interviewde hoofd marketing Marjolijn Meynen. En vatte het samen in onderstaande case-study.
Bron: Marketingonline

Schouwburgplein Rotterdam volledig verduurzaamd
Het Schouwburgplein in Rotterdam is onderhevig aan een grootschalig duurzaamheidsproject. Op initiatief van de Rotterdamse Schouwburg streven alle lokale bewoners en organisaties er gezamenlijk naar om in 2030 honderd procent klimaatneutraal te zijn.
Bron: Theaterkrant

 

Fotocredit: Flickr