Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 08-05-2015 08:48ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 19:

Hoe kun je als kleine culturele instelling online verbinden?
Menno Urbanus doet verslag van zijn onderzoek naar het bereik van social media van kleine culturele instellingen, met als praktijkcase Theater aan het Spui in Den Haag.
Bron: Marketingfacts

Nieuwe Google+ functie: Collecties
Met Collecties kunnen gebruikers een bericht markeren als behorend bij een verzameling over een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld fotografie. Een gebruiker kan nu dus haar content zo indelen dat volgers kunnen kiezen alleen bepaalde onderwerpen te volgen.
Bron: Dutchcowboys

Fondsenwerving en goededoelenmarketing: in 3 stappen meer betrokken donateurs
Voor fondsenwervers en goededoelenmarketeers wordt het steeds lastiger om bestaande donateurs te binden en nieuwe donateurs te vinden. In dit artikel wordt ingegaan op een aantal demografische trends en bewegingen in de goededoelenmarkt, op klantgerichter communiceren met (potentiële) donateurs en een oplossingsrichting voor goededoelenorganisaties die hier concreet werk van willen maken.
Bron: Frankwatching

Boulevard en Cement in een nieuw huis voor jonge makers
Theaterfestival Boulevard en Festival Cement betrekken vanaf 1 september gezamenlijk een nieuw huis: Pand 18 aan de Sint Josephstraat in Den Bosch. Behalve kantoren biedt dit voormalige schoolgebouw ook twee repetitieruimtes, waar de nieuwe generatie regisseurs en choreografen een plek krijgt om ook buiten het festivalseizoen te werken.
Bron: Theaterkrant

De 10 geheimen van contentmarketing (infographic)
Met content marketing bereik je op een leuke manier de consument en het slaat vaak ook goed aan. Maar het is wel van belang dat je het op de juiste manier doet. In deze infographic staan tips en geheimen waarmee je in no time aan de slag kan met goede content marketing!
Bron: Dutchcowboys

5 consumententrends voor 2015
Niet alle technologische innovaties en trends zijn altijd een succes. Hoe zorg je dat een technologische innovatie wel kans van slagen heeft? De belangrijkste trends voor consumenten waar je in 2015 rekening mee moet houden zijn internet of (sharing) things, fast laning, currencies of change, fair splitting en no interface.
Bron: Dutchcowboys

Infographic: festivaloverzicht 2015
Onlangs zijn ruim 1250 festivals in Nederland en België geactualiseerd. Dit levert een schat aan informatie die voor festivals, toeleveranciers en geïnteresseerden wordt samengevat in een infographic. Deze editie van de festival infographic beperkt zich tot de Nederlandse festivals.
Bron: EM Cultuur

 

 

Fotocredit: Flickr