Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 15-05-2015 09:58ARTIKELMarketingcommunicatie

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 20:

Zeg, luister nou eens: 3 gesprekstips voor e-mailmarketeers
E-mailmarketeers hebben nog wel eens de neiging om – als in een monoloog – puur te zenden en niet te luisteren. Voor de klant is de lol er dan snel vanaf. Geen nood: hier lees je drie tips om de dialoog terug te brengen in je e-mailmarketing.
Bron: Marketingfacts

Chassé introduceert ‘easyrang’: praten en drinken tijdens de voorstelling
Het Chassé Theater begint volgend seizoen een proef met ‘easyrang’. Dat houdt in dat bij enkele specifieke voorstellingen achterin de zaal alle bestaande theaterconventies worden losgelaten. Bezoekers mogen in – en uitlopen, hardop praten, hun drankje mee de zaal in nemen, ze hoeven hun telefoon niet uit te zetten en ga zo maar door.
Bron: BNdeStem

Optimaliseer het bestelproces van je webshop: 5 quick wins
Er zijn talloze manieren waarop je de webshop van je website kunt optimaliseren, maar ze zijn niet allemaal even makkelijk. Deze vijf tips echter wel!
Bron: Frankwatching

Nieuw operaplatform biedt gratis registraties
Op 8 mei jl. is The Opera Platform gelanceerd: een nieuwe Europese operawebsite met gratis volledige operaregistraties, interviews met artiesten en kijkjes achter de schermen. Nederland wordt vertegenwoordigd door De Nationale Opera.
Bron: Theaterkrant

Google Tag Manager: onmisbaar voor marketeers
Werk jij al met Google Tag Manager? Je bent altijd op zoek naar verbetermogelijkheden van bijvoorbeeld de conversie voor je website, en om deze verbetermogelijkheden te bepalen dien je wel goede data te hebben. Google Tag Manager helpt je hierbij.
Bron: Marketingfacts

Online marktonderzoek: zo krijg je betere antwoorden en meer betrokken respondenten
Het kan nooit kwaad om meer te weten te komen over jouw bezoekers. Maar hoe voer je een goed online marktonderzoek uit? Met deze zes tips kan het niet meer fout gaan.
Bron: Frankwatching

 

Fotocredit: Flickr