Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 22-05-2015 10:02ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 21:

Jongeren vinden YouTube het coolste sociale platform
YouTube is de ‘coolste’ social platform voor tieners van 16 tot 19 jaar in Amerika en Groot-Brittanië, Facebook volgt op gepaste afstand. 
Bron: Marketingonline

‘Buy-now’-knop AdWords in de maak: kopen we binnenkort ín Google?
Google gaat via AdWords een koopknop verwerken in de zoekresultaten. Maar dan alleen op mobiel.
Bron: Frankwatching

Rijksmuseum bekroond als beste museum van Europa
Het Rijksmuseum heeft de European Museum of the Year Award gewonnen. Het Amsterdamse museum kreeg de prijs toegekend tijdens een ceremonie in de Schotse stad Glasgow.
Bron: NOS

Bezoekersprofielen opbouwen: zo doe je dat (niet)
Online bezoekersprofielen zijn cruciaal als je klantgericht wilt communiceren. Maar als je profielen niet goed zijn ingericht, worden het uitpuilende datadossiers waar je meer last dan profijt van hebt. Om je te helpen enkele quick wins op een rijtje.
Bron: Marketingfacts

Huiskamers zijn voor een dag museum
De Museumstraat is een initiatief die musea uitnodigt voor een dag een van hun kunstwerken te exposeren in een huiskamer of winkel. Het evenement vindt dit jaar voor het eerst plaats in Amsterdam. Er doen tien musea mee, waaronder Foam, EYE, Amsterdam Museum en het Tropenmuseum.
Bron: DeVolkskrant

Storytelling: maak van de ‘over-ons’ pagina een heldenverhaal
In dit artikel een pleidooi voor de introductie van de verhaal-held bij het vaak saaie ‘over ons’. Het schrijven over personages is leuker dan het schrijven over droge feiten. En bovendien blijven heldendaden hangen. Storytelling werkt. Dat is een feit.
Bron: Frankwatching

10 tips voor meer shares en likes op social media
Instagram, Twitter, Facebook en LinkedIn: iedereen jaagt op likes en shares. Het aanbieden van relevante content afgestemd op je doelgroep blijft natuurlijk het belangrijkste, maar daarnaast kun je met deze tien tips je hoeveelheid shares en likes vergroten.
Bron: Frankwatching

 

Fotocredit: Flickr