Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 29-05-2015 09:31ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 22:

Webtexttool: maakt van iedere tekstschrijver een SEO specialist
Afgelopen maart werd de eerste versie van de on-page SEO tool webtexttool gelanceerd. Deze nieuwe Nederlandse tool zorgt er voor dat alle web teksten die je schrijft automatisch worden geoptimaliseerd, zodat je tekst (of website) zo hoog mogelijk scoort op Google. Lees hier een recensie.
Bron: Dutchcowboys

10 tips voor het museum van de toekomst
Waar bewegen de toonaangevende musea in de wereld heen? Van een gebouw met een collectie en experts naar een platform waar ideeën en publiek op verschillende manieren met elkaar interacteren. ‘Post-digital’ engagement, waar het eerst om de mens gaat en dan pas om technologie.
Bron: Frankwatching

Display ads beter zichtbaar op mobiel
De zichtbaarheid van display ads is op de mobiel vele malen groter dan op de desktop. En dat geldt voor bijna alle formats. Dat concludeert eMarketer op basis van onderzoek van Sizmek. Meer dan 840.000 ads en 120.000 campagnes in 74 landen en 6 continenten werden onderzocht.
Bron: Emerce

Kunstbeurzenstrijd in Amsterdam
In Amsterdam strijden deze week twee beurzen om de aandacht van kunstkopers. De 31ste KunstRAI krijgt concurrentie van de Amsterdam Art Fair.
Bron: Volkskrant

E-mailmarketing: 6 manieren om je nieuwsbrief effectiever te promoten
Betrokken nieuwsbriefabonnees uit je doelgroep vormen het fundament waarop je succesvolle e-mailcampagnes kunt baseren. Op welke manier kun je de nieuwsbrief effectiever promoten, om zo meer websitebezoekers te converteren tot nieuwsbriefabonnees? Immers, hoe groter je database, des te meer kliks en conversies je haalt uit dezelfde e-mailmarketinguiting.
Bron: Frankwatching

Infographic: het Brabantse festivallandschap
Brabant staat op een derde plaats staat qua hoeveelheid festivals en bezoekers (na Noord- en Zuid-Holland). Er vinden jaarlijks 147 festivals plaats in Brabant die door bijna 3 miljoen mensen worden bezocht.
Bron: Mestmag

Instagramfilters zorgen voor meer likes en reacties
Instagram heeft op dit moment 27 filters. Onderzoekers van Yahoo Labs en Georgia Tech hebben uitgezocht welke filters en andere aanpassingen de meeste likes en opmerkingen opleveren.
Bron: Dutchcowboys

‘Search blijft dominantste reclamevorm’
Emerce deed onderzoek naar online adverteren. Zo groeien de uitgaven aan online advertising de komende jaren stevig door. Internetreclame zal hierdoor in 2018 zelfs goed zijn voor bijna veertig procent van de totale Nederlandse advertentiemarkt.
Bron: Emerce

Google komt met buy button in advertenties bij zoekresultaten
Het geeft mensen de mogelijkheid direct vanaf de zoekpagina aankopen doen. Chief business officer Omid Kordestani zegt dat de koopknop er snel komt. Google richt zich daarbij voornamelijk op mobiele devices.
Bron: Marketingonline

Jongeren vinden communicatie ‘in real life’ stressvol
Voor veel jongeren is het niet de digitale wereld, maar de fysieke werkelijkheid die barrieres opwerpt in de communicatie. Sterker nog, zij verkiezen online communicatie boven fysiek contact. De snelheid en directheid waarmee ze horen te reageren in real life situaties, vinden ze stressvol, aldus onderzoek.
Bron: Frankwatching

Leeftijdscontrole Google-apps door onafhankelijke partij
Google wil af van het systeem waarbij de makers van apps grotendeels zelf kunnen bepalen welke leeftijdsclassificatie hun product in de Play Store, de appwinkel van Google, krijgt. In plaats daarvan komt er een onafhankelijke organisatie die de apps gaat beoordelen. In Nederland komt er een PEGI-beoordeling.
Bron: Volkskrant

 

 

Fotocredit: Flickr