Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 04-06-2015 19:30ARTIKEL

Het marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 23:

In 7 stappen naar effectievere Facebook-advertenties
De afgelopen jaren heeft Facebook zich echt bewezen als het nr. 1 social advertentieplatform. Helaas weten slechts weinig adverteerders de meest krachtige Facebook Ads mogelijkheden goed in te zetten of überhaupt te vinden.
Bron: Frankwatching

Poppodia Metropool in Hengelo en Atak in Enschede moeten naar één programma toe
Nadat eerder al een onderzoek was gestart naar een mogelijke samenwerking tussen de diverse podia in Enschede en Hengelo, wordt nu aan een plan gewerkt om een samenwerking daadwerkelijk vorm te geven.
Bron: EntertainmentBusiness

Pinterest wordt een e-commerce platform
Pinterest krijgt een functie waarmee gebruikers producten kunnen kopen via de website. Buyable Pins worden de komende weken geïntroduceerd in de Verenigde Staten op iPad of iPhone. Het is de bedoeling dat er voor het einde van de maand twee miljoen Pins met koopbare producten op de website staan.
Bron: Marketingonline

5 tips om je medewerkers in te zetten als ambassadeurs van jouw social media
De makkelijkst te bereiken groep ambassadeurs zijn dichterbij dan je denkt. Het motiveren van jouw medewerkers voor de social media activiteiten van jouw bedrijf, kan je al snel veel opleveren. Zij hebben immers ook een netwerk, waar weer een netwerk aan hangt en voor je het weet is het een olievlek die zich binnen razend tempo verspreidt.
Bron: Dutchcowboys

TivoliVredenburg trekt 700.000 bezoekers in het eerste jaar
Het nieuwe Utrechtse muziekpodium TivoliVredenburg heeft in het eerste jaar (van juni 2014 tot juni 2015) ruim 700.000 bezoekers getrokken. 35% meer was begroot. Er werden ongeveer 900 evenementen georganiseerd. Dat blijkt uit het jaarverslag van TivoliVredenburg.
Bron: EntertainmentBusiness

Verbeter je Facebook-strategie met de nieuwste metric: Relevance Score
Afgelopen februari introduceerde Facebook een nieuwe metric voor advertentiebeheer: de Relevance Score. Lees in dit artikel hoe je je Facebook-strategie kunt verbeteren met behulp van deze metric.
Bron: Frankwatching

Festival de Keuze splitst in tweeën
Festival De Keuze in Rotterdam is met ingang van seizoen 2015-2016 opgesplitst in twee edities: vijf dagen in september en vijf dagen in maart. In september vindt het festival net als voorgaande jaren plaats in de Rotterdamse Schouwburg, in maart gaat De Keuze Op Locatie met bijzondere voorstellingen Rotterdam in.
Bron: Theaterkrant

Instagram gaat adverteren aantrekkelijker maken voor adverteerder
Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders in de V.S., en niet alleen voor een select aantal, zoals tot nu toe steeds het geval was. Adverteerders kunnen ook gerichter adverteren d.m.v. postcodegebied of aan de hand van andere gegevens. Daarnaast komen er ‘koop-nu’ knoppen en worden Facebook en Instagram wat betreft gebruikersgegevens aan elkaar gekoppeld.
Bron: Emerce

11 tactieken voor de perfecte SEO van je webshop
SEO wordt steeds ingewikkelder. Dit geldt ook voor webshops, die vaak geheel automatisch nieuwe pagina’s en dus content genereren. In dit artikel worden 11 onpage SEO-tactieken behandeld die allemaal van belang zijn voor een optimale score in zoekmachines.
Bron: Frankwatching

Zaans Museum koopt Monet
Het Zaans Museum heeft voor bijna 1,2 miljoen euro een schilderij gekocht van Claude Monet (1840-1926). De Franse schilder vervaardigde De Voorzaan en de Westerhem tijdens zijn verblijf in Zaandam in 1871.
Bron: Volkskrant

NTGent onder Simons is Europees en multidisciplinair
Johan Simons is terug als artistiek leider bij NTGent, na een onderbreking van vijf jaar als intendant bij de Münchner Kammerspiele. Op 1 juni presenteerde hij de plannen voor het nieuwe theaterseizoen en vertelde hij over de ideologie achter Theater Rotterdam, het stadstheater dat hij vanaf januari 2017 gaat leiden.
Bron: Theaterkrant

 

Fotocredit: Flickr