"We willen het verhaal van de Molukse gemeenschap vertellen."

Verhalen uit de samenleving verdienen een podium

27 jun 2018

Cultuurmarketing sprak met film- en theatermaker Henry Timisela over zijn visie op ondernemerschap en diversiteit in de kunst- en cultuursector.

Door de redactie

Fotografie

The Brothers Timisela

Henry en Joshua Timisela, oftewel The Brothers Timisela, zijn film- en theatermakers. Hun missie is: de verhalen van de Molukse gemeenschap naar buiten brengen en mensen van verschillende afkomst inspireren om hun eigen verhaal te vertellen. Dit doen zij door het maken van film en theater en het geven van masterclasses.

Pasfoto Henry Timisela

De broers Timisela hebben een Molukse achtergrond en hadden de behoefte om iets terug te geven aan de Molukse gemeenschap. Daarom begonnen ze in 2010 als filmmakers, ze produceerden een jeugdfilm voor en door Molukse jongeren. Door te werken met vrijwilligers en giften uit de Molukse gemeenschap waren ze in staat de film te maken. Na de première van de film in de Tielse schouwburg draaide de film in diverse filmhuizen.