https://www.flickr.com/photos/the_musical/2770674249/sizes/o/in/photolist-5dQqVF-2ynj63-9HJjY2-8jbvpu-56R2B9-6dQwY7-7hdhJs-5JcqJN-gDAs9N-gDBrp8-gDArXL-gDAXX6-gDArPj-daNCPB-daNCSt-daNF7Y-daNFaA-daNCLK-daNF5Q-5P4Ani-bP4ipz-9FxcA3-6BTPxR-3YdCDA-4CNoTR-dnYxLS-dnYsUD-dnYsKF-7B9Lek-4LtAoZ-7Cnssx-54XSSJ-8xcxgD-84UkJ6-5zYPK2-8CFCYz-9rgA6x-9a31yH-9a32tn-9a3cze-9a39bx-9a6fUQ-9a34Fz-9a32eF-9a68zw-9a31GF-9a36Uz-9a6k1f-9a2Zg6-9a35Fp-9a38LF/
door op 22-10-2013 14:25ARTIKELOnline marketing

Online kaartverkoop schouwburgen en concertzalen neemt toe

De Vereniging van Schouwburgen en Concertdirecties (VSCD) ziet een stijging in online kaartverkoop voor voorstellingen. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de VSCD onder hun leden.

Uit het onderzoek blijkt dat nog steeds 46,3% van de kaarten aan de deur, telefonisch, via de kassa of per formulier wordt verkocht. 48,7% van de kaarten wordt inmiddels verkocht via internet. Dit is een stijging van 3% ten opzichte van 2011. De overige 5% van de tickets wordt verkocht via overige kanalen zoals het VVV.

De Nederlandse podia hebben een groot bereik via hun websites. In 2012 werden gezamenlijk ruim 41 miljoen bezoeken en 22 miljoen unieke bezoeken aan de websites geregistreerd. Hoewel deze gegevens pas sinds 2011 worden verzameld, is er over 2012 een toename te zien.

Bekijk hier de onderzoeken van 2011 en 2012:

Podia 2012, cijfers en kengetallen van de VSCD

Podia 2011, cijfers en kengetallen van de VSCD

Photocredit