door op 06-02-2013 11:09ARTIKELOndernemerschap

Nieuw spel op de iPad: Het spel van de Gouden Eeuw

Op 14 februari organiseren we een inspiratiemiddag die in het teken staat van mobiele strategie. In de aanloop naar dit event besteden we op ons blog ook aandacht aan mobiele ontwikkelingen. Vandaag een nieuwe online game over de Gouden Eeuw die is ontwikkeld door twee Utrechtse wetenschappers. Aan de ontwikkeling is 2 jaar gewerkt en het is spel is alleen te verkrijgen op iPhone en iPad.

Spel van de gouden eeuw
Het doel van het spel is het op een leuke en leerzame manier bijbrengen van de Gouden Eeuw aan middelbare scholieren. Als speler kruip je in de huid van een ondernemer uit de zeventiende eeuw. De speler voert de verschillende taken uit van een koopman uit die tijd. Hierbij gaat het dus ook om het bijbrengen van daadwerkelijke en feitelijke kennis uit deze ‘gouden’ tijden. Ook wordt er aandacht geschonken aan de manier waarop mobiele apparaten werken.

Twee jaar ontwikkelen
Het heeft in totaal twee jaar geduurd om de game te bouwen en lanceren. Dit is gebeurd in samenwerking met professionele gamebouwers die tot in de details hebben uitgewerkt hoe de game zo goed mogelijk kon aansluiten op de verschillende mobiele apparaten en de doelgroep.  Zo is er bewust voor gekozen om het spel niet uit te brengen op de ‘gewone’ PC, omdat er gekeken is naar de doelgroep en wat deze precies gebruikt. Hieruit is geconstateerd dat mobiele apparaten  in opkomst zijn en daarom is voor deze mobiele strategie gekozen.

Educatief spel
Het spel is volgens de ontwikkelaars bedoeld om het leerproces van de scholieren leuker te maken. Het gaat hierbij om twee vakken die een positieve wending zullen krijgen vanwege het spel: Geschiedenis en Economie. Doordat het spel makkelijk te integreren is in de dagelijkse bezigheden van de doelgroep, zullen de vakken makkelijker toegankelijk zijn voor deze scholieren.

Het spel is sinds donderdag te downloaden op iTunes.

Meer weten?
Op 14 februari organiseren we een inspiratiemiddag over mobiele strategie. Tijdens dit event delen Hein Hofman van We Cross, Sezayi Arslan van Museumnacht, Erik Luyten van Incubate en app ontwikkelaars Pixplicity hun kennis. Bekijk het programma en meld je direct aan!