door op 01-03-2013 16:20ARTIKEL

Leestips van week 9

De leestips van de week staan weer op een rij voor deze week. De meest interessante nieuws en artikelen die wij tegen zijn gekomen voor cultuurmarketeers. Onderstaand een overzicht van onze selectie. Sneller up to date? Volg ons dan op Twitter, want ook daar posten we dagelijks interessante links.

Toneelgroep De Appel werft ruim 2 ton particuliere giften
Het Haagse theatergezelschap De Appel heeft inmiddels 235.000 euro aan particuliere giften verworven.

Binnenkort op de markt betalen via PayPal
PayPals betaaloplossing voor mobiele ondernemers, zoals taxichauffeurs en marktkoopmannen, komt nu ook naar Europa.

‘Zoekmachines betrouwbaarder dan traditionele media’
Een nieuw onderzoek van onderzoeksbureau Edelman toont ons dat zoekmachines een betrouwbaardere bron zijn dan de traditionele media.

Vaker gedeeld worden op Facebook, maar hoe? [Infographic]
Je kent het vast wel: je hebt een geweldig berichtje, maar je weet niet hoe je het snelste mensen kunt bereiken op Facebook om het nieuws te verspreide. Hierbij tips.

Hoe vaak en wanneer moet je updates op Facebook plaatsen?
Bovenstaande vraag wordt vaak gesteld als het over Facebook-marketing gaat. Bekijk het antwoord!

Chrome-spel gebruikt smartphone en tablet als controller
Google heeft een sportgame in Chrome gemaakt waarbij smartphones of tablets als controllers dienen.

Commerciële landelijke radiostations in november over op DAB+
De commerciële landelijke radiostations 538, Q Music, Sky Radio, SLAM!FM, Radio Veronica, 100%NL, Sublime FM en BNR Nieuwsradio gaan vanaf november volledig digitaal.

Bedrijven investeren niet genoeg in digitale marketing
Bedrijven zouden hun budget voor digitale marketing moeten verhogen. Tot die conclusie komt het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau op basis van onderzoek door Nielsen.

Muziekwinkel Concerto vormt zich om tot cultuurcentrum
De Amsterdamse muziekwinkel Concerto was decennia lang een begrip. Door de dalende muziekverkopen zag eigenaar Dick van Dijk zich genoodzaakt een andere strategie te bedenken.

Social media moeten nog integreren binnen bedrijfsprocessen
Social media moeten nog integreren binnen bedrijfsprocessen. Dat concluderen onderzoekers van AIIM.

 

FotoCredit