Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 26-09-2014 09:08ARTIKEL

Marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week. 

Dit was het nieuws van week 39:

Rijksmuseum vangt magie in nieuwe campagne
De nieuwe online campagne van het Rijksmuseum is van start gegaan met een film die de magie van het museum laat zien. De campagne heeft als doel te laten zien dat het Rijksmuseum een plek is waar mensen zich verwonderen, waar ze geraakt worden en waar ze graag willen zijn.
Bron: Marketingonline 

Hoe moet je een museum bezoeken? Dit boek legt het uit
In september verschijnt het boek ‘How to visit an art museum’ van Johan Idema. In het boek nodigt de auteur bezoekers uit het heft meer in eigen handen te nemen om tot een beter museumbezoek te komen.
Bron: Dutch Cowgirls 

In 4 stappen een overtuigende homepage? Zo doe je dat!
Een stappenplan waarmee je ervoor kunt zorgen dat je homepage bezoekers binnenhaalt.
Bron: Frankwatching 

Google schenkt NEMO 1 miljoen dollar
Science Center NEMO krijgt 1 miljoen dollar van Google. Hiermee wil Google ondersteunen bij de talentontwikkeling van basisschoolleerlingen op het gebied van wetenschap en techniek.
Bron: Emerce

5 tips for increasing audiences
Hoe vergroot je je publiek en zorg je ervoor dat de vrijblijvende bezoeker een vaste bezoeker wordt?
Bron: About entertainment

Mobile advertising breekt volgens het IAB definitief door
De omzet in display advertising is voor het eerst sinds de economische crisis met dubbele cijfers gestegen. Binnen display is de tak mobile het snelstgroeiende medium en heeft nu definitief de doorbraak gemaakt.
Bron: Dutch cowboys

Prachtig: Cirque du Soleil doet het met drones
Cirque du Soleil heeft niet alleen menselijke acrobaten: ook drones doen voortaan mee. Cirque du Soleil maakte samen met ETH Zürich en Verity Studios een filmpje, waarbij lichtgevende lampenkappen een elegante en speelse dans uitvoeren rond een monteur in een werkplaats.
Bron: Bright.nl

Selfie-generatie besteedt geld liever aan ervaringen dan producten
Pr-bureau Havas deed onderzoek naar kenmerken van ‘de jeugd van tegenwoordig’ onder 10.574 deelnemers in 29 landen. Uit dit onderzoek kwamen een aantal belangrijke lessen over jongerenmarketing naar voren.
Bron: Marketingonline 

Fabrique ontwerpt website Design Museum London
Na de websites van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, heeft het Nederlandse designbureau Fabrique nu ook de nieuwe website van Design Museum London ontworpen.
Bron: Emerce 

Joop Daalmeijer marathon 
Een gesprek met Joop Daalmeijer, voorzitter van de Raad voor Cultuur, naar aanleiding van de ophef rond het opiniestuk van Melle Daamen over het kunstbeleid.
Deel 3: De kunstsector had contact moeten zoeken met de consument.
Deel 4: Omroepen knijpen artiesten uit.
Deel 5: “Alle ballen op Amsterdam”, daar ben ik helemaal niet van.
Deel 6: De rijksacademie gaat kapot als we niet ingrijpen.
Deel 7: Als de kennis verloren gaat, vergaat het erfgoed ook.
Slot: Maar wie weet er wel iets van? Het zijn allemaal generalisten die daar zitten.

Fotocredit: Flickr