Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 03-10-2014 13:38ARTIKEL

Marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 40:

Online storytelling, hoe doe je dat?
Storytelling is hip. Verhalen zijn cool. Maar wat kun je er als online communicatieprofessional mee? Moeten we de corporate story in 140 lettertekens proppen? AdWords-campagnes beginnen met ‘Er was eens’?
Bron: Frankwatching

Hoe ziet het theater van de toekomst er uit?
Letterlijk, figuurlijk en inhoudelijk. Die vraag stelt Odeon De Spiegel Theaters. Wat zou je zelf willen? Hoe kunnen nieuwe mogelijkheden de cultuurliefhebber beter bedienen? Grote visies en kleine suggesties zijn welkom.
Bron: Fastmovingtargets

Fondsenwerver, kom achter je spreadsheet vandaan
‘Show me The Money. Verhalen over de jacht op geld’ is het nieuwste boek van sponsorexpert Marcel Beerthuizen. Afgelopen maandag presenteerde hij het boek in het Rijksmuseum.
Bron: Marketingonline

Tweede Kamer voor lichtere cookiewet
Internetgebruikers zien binnenkort mindere meldingen over cookies op websites. Voor cookies voor analytics en A/B-testen, bijvoorbeeld, is dan ook geen toestemming meer nodig.
Bron: Emerce

Wat doe je als de media niet meer schrijven over jouw sector?
In Zweden zijn traditionele vakbladen in sommige sectoren zo uitgedund, dat een aantal onderwerpen niet meer wordt gecoverd. De oplossing: brand journalism, omdat het niet meer anders kan.
Bron: Marketingfacts

Model voor volwassen webanalytics: zo houd je je data behapbaar
Waarom zijn sommige organisaties zo succesvol in de inrichting van hun webanalytics, terwijl andere falen? Stéphane Hamel creëert zes gebieden in zijn Online Analytics Maturity Model (OAMM) waarop een website kan scoren.
Bron: Frankwatching

Eerste Board of Trustees in museumland
Als eerste museum in Nederland heeft Beelden aan Zee in Schevingen tien vermogende liefhebbers bereid gevonden om de komende vijf jaar ieder minimaal 10.000 euro per jaar te doneren. In ruil betrekt de directie deze trustees bij het aankoop- en tentoonstellingsbeleid.
Bron: NRC

Stappenplan: zet je eerste Twitter advertentie campagne op
In 5 overzichtelijke stappen kan jij zelf aan de slag met je eerste advertentie campagne op Twitter.
Bron: Frankwatching

Aanvullingen? Geef ze door via de comments!

Fotocredit: Flickr