Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 10-10-2014 07:27ARTIKEL

Marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 41:

Faillissement MC Theater is doodsteek voor zwart theater
Het MC Theater werd tot 2013 ruimhartig gesubsidieerd, maar verloor in korte tijd de steun van de subsidiënten. Een speciale ‘uitstapsubsidie’ van 2,5 miljoen euro kon eind 2012 het tij evenmin keren.
Bron: Volkskrant

Vrienden kunnen je straks via Facebook messenger betalen
Beveiligingsonderzoeker en iOS-ontwikkelaar Andrew Aude tweette een screenshot van een verborgen code in Facebook Messenger die er op wijst dat Facebook in de nabije toekomst creditkaartbetalingen vanuit Messenger gaat ondersteunen.
Bron: Bright

Bedrijven op social media: statistieken en trends (infographic)
In de Verenigde Staten is social media uitgegroeid tot de grootste online activiteit. Gemiddeld wordt er hier per persoon zo’n 37 minuten per dag aan besteed. 70% van de business-to-customers marketeers zeggen klanten te hebben gekregen via Facebook.
Bron: Dutchcowboys

Facebook gaat link-posts prioriteit geven!
Recent heeft Facebook aangegeven dat zij veranderingen in het algoritme hebben doorgevoerd. Facebook gaat in de weergaven voorkeur geven aan link-posts boven foto-posts en status updates.
Bron: Karel Geenen

We hebben ons allemaal enorm vergist in de Generatie Y 
De generatie Y, ofwel de Millennials, hechten juist aan structuur en duidelijkheid, concludeert Stephan Corporaal in zijn proefschrift ‘Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling’ waarmee hij op vrijdag 10 oktober promoveert aan de Open Universiteit.
Bron: Marketingonline

Liever mobiele website dan een native app voor events
We bezoeken veel meer mobiele websites dan branded native apps volgens onderzoeksbureau TNS-Nipo. Maar liefst 85 procent van de branded native apps wordt bijna nooit gebruikt.
Bron: Dutchcowboys

Einde aan een sage: gewijzigde cookiewet aangenomen door Tweede Kamer
Eerder waren de cookies die technisch noodzakelijk waren en noodzakelijk waren om een gevraagde ‘dienst van de informatiemaatschappij’ te leveren al uitgezonderd van de toestemmings- en informatieverplichting. Vanaf nu vallen ook de analytics cookies, a/b-testing cookies en affiliate cookies onder het uitzonderingsregime.
Bron: Marketingfacts

Vijf vragen over Facebooks nieuwe adserver Atlas
Het onlangs gelanceerde platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten en marketeers meer invloed kunnen geven op het koopgedrag van consumenten. In onderstaand artikel worden vijf over het nieuwe systeem beantwoord.
Bron: Emerce

Ken je deze toepassingen voor event-driven e-mails al?
Event-driven e-mails worden verstuurd op het juiste moment (zoals een verjaardag) en zijn zeer effectief te noemen omdat ze voor de ontvanger zeer persoonlijk en relevant zijn. In dit artikel een aantal technieken die je kunt toepassen door nieuwe ontwikkelingen.
Bron: Karel Geenen

Vier grote theaters in Brabant bundelen krachten
Parktheater Eindhoven, Chassé Theater Breda, Theaters Tilburg en Theater aan de Parade ’s Hertogenbosch gaan samenwerken op het gebied van marketing en kennisuitwisseling. Tot nu toe hebben zij gezamenlijk een data-analyse laten uitvoeren en een campagne opgezet gericht op de potentiële theaterbezoeker.
Bron: Tilburg

Heb jij aanvullingen? Laat het weten via de comments!


Fotocredit: 
Flickr