Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 17-10-2014 11:16ARTIKEL

Marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 42:

Concertgebouw De Vereeniging zoekt 1 miljoen via crowdfunding
Anne Marie Kalkman, directeur van Stadsschouwburg en De Vereeniging in Nijmegen, hoopt voor de verbouwing van het concertgebouw 1 miljoen euro bij een te halen via de Nijmeegse bevolking.
Bron: De Gelderlander

11 tips voor een krachtig converterende landingspagina
Een landingspagina is een webpagina waar bezoekers, vaak na een campagne, op uitkomen. Een krachtige landingspagina is essentieel voor je conversie. In dit artikel 11 tips voor de hoogst mogelijke conversie.
Bron: Frankwatching

Social Media Monitor: de belangrijkste trends
De inzet van social media voor PR is met 15 procent het sterkst gegroeid naar 79 procent van de deelnemende merken. Marketing en dienstverlening blijven de belangrijkste doeleinden.
Bron: Emerce

Utrecht krijgt nieuwe theaterzaal
In september 2015 krijgt de Utrechtse wijk Leidsche Rijn een eigen vlakkevloertheater met 240 stoelen: Podium Hoge Woerd. De zaal wordt geëxploiteerd door Theater Kikker.
Bron: Theaterkrant

Heineken richt zich op dance-events
Hans Eric Tuijt, global activation director van Heineken, is keynote spreker tijdens Dance & Brands op 17 oktober. Heineken wil zich graag verbinden met dance, ondanks het imago van deze evenementen.
Bron: Marketingfacts

Infographic: het recept voor succesvolle virale campagnes
Een aantal basisfactoren kunnen de doorslag geven voor het viraal maken van je campagne: het makkelijk kunnen delen van de content, het uitlokken van een bepaalde emotie en de opname van onverwachte elementen.
Bron: Dutchcowboys

Banen weg bij Beeld & Geluid
Bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum verdwijnen 82 van de 198 voltijdbanen. De belangrijkste reden is dat het instituut 1,8 miljoen minder subsidie krijgt.
Bron: Emerce

Like4Real nu in het theater
Een verrassende innovatieve show over de waarde van ‘ likes’  en online vrienden. Een reis waarin het publiek meegenomen wordt in de dwingende rol die de ‘like’  heeft en de keuze die je zelf hebt om hiervan los te breken, met als luguber detail de duimenguillotine.
Bron: Dutchcowgirls

Een infographic over 126 Brabantse musea
Een tijdje geleden heeft EM-cultuur een infographic gepubliceerd over alle Nederlandse musea. Op Mestmag staat nu een infographic speciaal over de musea in Noord-Brabant.
Bron: Mestmag

“Muziek is een taal die de hele wereld begrijpt”
Eveline Aendekerk, executive director van dance4life, is ook keynote spreker op Dance & Brands op 17 oktober. Hier vertelt zij over haar ervaring met marketing voor millenials.
Bron: Marketingfacts

De bibliotheek thuis gaat naar de cloud
Het online platform Bieblio wil de grootste online boekenkast van Nederland worden. Gemiddeld kopen Nederlanders 17 nieuwe boeken per jaar. Vanaf nu kunnen die worden uitgeleend via internet.
Bron: Emerce

Man kijkt anders naar kunst dan vrouw
Er zijn grote verschillen tussen hoe mannen en hoe vrouwen kunst beoordelen. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek. Mannen vinden een authentieke kunstenaar belangrijk, vrouwen richten zich meer op het kunstwerk zelf.
Bron: Scientias

Amsterdam Dance Event en Facebook slaan de handen ineen: dynamisch, digitaal en creatief
Bezoekers kunnen onder andere op de ADE website inloggen met Facebook en krijgen een gepersonaliseerde website te zien, gebaseerd op hun interesses.
Bron: Dutchcowboys

E-mailmarketing checklist: infographic
Er komt heel wat kijken bij het opstellen van de ideale nieuwsbrief. Daarom een lijst met 28 punten waar je op kan letten bij het versturen van mailings.
Bron: Emerce

Aanvullingen? Geef ze door via de comments!

Fotocredit: Flickr