Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 24-10-2014 11:41ARTIKEL

Marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 43:

Tweede editie e-zine Fonds On Tour online
Het thema van deze editie is ‘Komen en Gaan – Lokale impact met de wereld als werkterrein. Geografische spreiding en toegankelijkheid nieuwe stijl. Onbereikte, maar niet onbereikbare publieksgroepen’. Het Fonds Podiumkunsten doet hiermee verslag van de voorbereidingen van het nieuwe beleid 2017-2020.
Bron: Fonds Podiumkunsten

Help, mijn community doet het niet
Bereikt jouw online community niet de beoogde resultaten? Ga aan de hand van drie vragen na welke stappen er gemaakt moeten worden om jouw community te revitaliseren.
Bron: Marketingfacts

‘Kunst verdient even veel aandacht als porno’
Meredith Greer, communitymanager bij N8, geeft een reactie op de ophef over de nieuwe Museumnacht campagne ‘Art Sells’.
Bron: Het Parool

Infographic: de geheimen van Instagram
Foto’s zonder filter doen het beter en een call-to-action werkt. In deze infographic lees je meer tips voor het gebruik van een succesvol Instagram kanaal.
Bron: Emerce

Facebook stoot YouTube (bijna) van de troon
Onderzoek laat zien dat YouTube terrein verliest ten opzichte van Facebook, doordat content marketeers direct video’s uploaden op Facebook.
Bron: Marketingonline

Marketeers met een datastrategie doen het beter (infographic)
Marketeers met een formele strategie dragen meer bij aan omzet en waardecreatie: 50 procent bereikt beter getargete, efficiëntere en relevantere customer engagementg en 39 procent haalt een betere marketing ROI (return on investment).
Bron: Marketingonline

E-maildesign: 7 tips voor een succesvolle nieuwsbrief
Web-veilige lettertypes, zichtbare call-to-actions en een perfecte footer: deze en meer tips in dit artikel over het ontwerpen van een succesvolle nieuwsbrief.
Bron: Frankwatching

Vier typen consumenten te onderscheiden in privacybeleving
Onderzoek van MarketResponse onder 1.000 consumenten in Nederland laat vier typen consumenten zien op basis van bereidheid om hun gegevens af te staan aan organisaties: angstigen (37%, gereserveerden (26%), pragmatische delers (19%) en onbezorgde risiconemers (18%).
Bron: Marketingonline

De Warme Winkel alliantiepartner van Toneelgroep Amsterdam
Toneelgroep Amsterdam zal het Utrechtse makerscollectief vanaf 1 december ondersteunen op het gebied van marketing en financiële administratie. De artistieke kant van De Warme Winkel blijft autonoom.
Bron: Volkskrant

Twitter vs. Facebook (infographic)
Facebook is groter dan Twitter, dat weten we wel. Maar wat zijn de verhoudingen precies? Hoeveel actieve gebruikers kennen de netwerken en wat levert het meeste op? De antwoorden op die vragen vind je in onderstaande infographic.
Bron: Dutchcowboys

Aanvullingen? Geef ze door via de comments!

Fotocredit: Flickr