Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 31-10-2014 13:41ARTIKEL

Marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 44:

Embedden maakt geen inbreuk op copyright
Het embedden van auteursrechtelijk beschermd materiaal, zoals Youtube-video’s, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, zo heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie afgelopen week bepaald. Eerder bepaalde het Europese Hof dat ook linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan.
Bron: Nu.nl

In 9 stappen naar online engagement
Luisteren en relevant zijn op het juiste moment lijkt eenvoudig, maar er komt in de praktijk veel bij kijken. Dit 9-delige stappenplan helpt je op weg.
Bron: Marketingfacts

Groen licht voor ‘nieuwe’ Rotterdamse Museumnacht
Afgelopen maandag werd bekend dat de Rotterdamse Museumnacht niet kan doorgaan vanwege financiële redenen. Twaalf Rotterdamse musea hebben de handen ineen geslagen en gaan zonder de Rotterdamse Stichting Museumnacht toch de deuren openen op zaterdagavond 7 maart 2015.
Bron: Metronieuws

Erfenis van het legendarische Werkteater online te vinden
Sinds afgelopen dinsdag is de website over het invloedrijke Werkteater, dat subsidie kreeg zonder verplichting te spelen in de periode van Aktie Tomaat in 1970, gelanceerd. Op de website zijn onder andere foto’s, video’s, biografieën en toneelteksten terug te vinden.
Bron: Volkskrant 

Social media analytics: wat weet je als je meet?
Dat social media ook heel interessant is op zakelijk gebied, weten we inmiddels wel. Maar hoe zet je de social media zo effectief mogelijk in? Dit artikel laat je zien op welke manier je de impact van je posts het beste kunt meten.
Bron: Dutchcowboys

Besta jij wel online? Zo vergroot je nu je vindbaarheid (infographic)
Grote corporates hebben hele teams ingericht om “hoog te scoren” in Google. Dit artikel richt zich op tips voor de ZZP-er of kleine MKB-er.
Bron: Dutchcowboys

Google heeft Consumentenbarometer ingrijpend vernieuwd
De tool die is ontwikkeld om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends is uitgebreid. Zo laat het nu onder andere gegevens zien van de Nederlandse consument over online winkelen en de invloed van advertising.
Bron: Marketingonline

Infographic: hoe trek je meer lezers voor je blog?
Maar weinig bloggers maken gebruik van de mogelijkheid om lezers te laten abonneren op een blog. In dit artikel een aantal tips om van je lezers abonnees te maken.
Bron: Emerce

Generatie Z komt er aan! Maak je website post-millennial beproefd
De generatie geboren na 1996 wordt ook wel post-millenials, Generatie Z of iGeneration genoemd. Deze digital natives zijn opgegroeid met internet, iPads en smartphones. In dit artikel vijf tips om rekening te houden met deze kritische en veeleisende doelgroep.
Bron: Dutchcowboys

Digital marketing in Nederland draait om personalisatie en effectiviteit
Adobe vroeg in samenwerking met het Tijdschrift voor Marketing aan 443 Nederlandse marketeers naar de staat van de digitale marketing. De klant zo direct en persoonlijk mogelijk benaderen lijkt de weg naar de succes te zijn aldus de marketeers.
Bron: Marketingonline

YouTube krijgt mogelijk betaalde versie
Google werkt aan een betaalde versie van YouTube, waarbij de kijker geen reclame pop-up’s meer te zien krijgt. Voor zover bekend is blijft de gratis versie met reclame daarnaast ook bestaan.
Bron: Volkskrant

Fotocredit: Flickr