Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 07-11-2014 14:03ARTIKEL

Marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 45:

Dance4life lanceert campagne Ermelo4Ermelo
Reclamebureau Selmore heeft een nieuwe awareness campagne ontwikkeld voor dance4life om Nederlanders bewust te maken van de wereldwijde aidsproblematiek: Ermelo4Ermelo. Voor Nederlandse jongeren blijft aids van een ver-van-mijn-bed-show, terwijl het wereldwijd één van de belangrijkste doodsoorzaken is. Door gelijknamige plaatnamen in Nederland en Zuid-Afrika aan elkaar te koppelenn, komen de schokkende cijfers heel dichtbij.
Bron: Marketing Tribune

Digitaal erfgoed: zo past crowdsourcing in je bedrijfsmodel
Crowdsourcing is de manier om je organisatie te voorzien van competenties die je niet direct in de organisatie vindt of nieuwe vernieuwende ideeën te krijgen. In dit artikel wordt crowdsourcing in het populaire Business Model Canvas geplaatst. Daarnaast worden er een aantal cases uitgelicht.
Bron: Frankwatching

SEO in 2014: de grootste uitdagingen voor bureaus & klanten (exclusief onderzoek)
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een belangrijk marketingonderdeel waarbij je probeert om zo goed mogelijk te eindigen in zoekmachineresultaten. In dit artikel het onderzoek dat is uitgevoerd onder SEO-professionals wordt ingegaan op de uitdagingen van de professionals en de status van SEO in 2014.
Bron: Frankwatching

5 professionals & 5 tips over social mediamonitoring van dag tot dag
Vijf professionals uit de retail, energie, accountancy, bouw en telecombranche delen hun bevindingen en tips over de meerwaarde van (social) mediamonitoring voor een organisatie en hoe je je communicatiestrategie hiermee kunt ondersteunen.
Bron: Frankwatching

Heineken partner voor alle festivals van Mojo Concerts
Heineken Nederland en Mojo Concerts hebben een meerjarig samenwerkingsovereenkomst gesloten: vanaf 2015 is Heineken partners van alles festivals en outdoor concerten van Mojo Concerts in Nederland.
Bron: VNPF

Bioscopen Pathé voortaan goedkoper voor jongeren
Pathé gaat de prijzen voor bioscoopkaartjes voor kinderen en tieners structureel verlagen. Kinderen tot en met 11 jaar mogen voor 5 euro naar de film en jongeren tussen de 12 en 17 jaar betalen 7,50 euro voor een kaartje. Met dit initiatief wil het bedrijf bioscoopbezoek onder jongeren stimuleren.
Bron: Volkskrant

’t Hoogt knapt op – Interview met Friederike Weisner
Filmtheater ’t Hoogt kan nog maar vier jaar op de huidige locatie blijven bestaan. Om van deze periode een groot succes te maken, is een opknapbeurt noodzakelijk. In dit interview legt directeur Friederike Weisner uit waarom.
Bron: CultuurBewust.nl

Fotocredit: Flickr