door op 08-03-2010 14:54ARTIKEL

Marketing op de werkvloer: Marketingdag van de Podiumkunsten 2010

Vandaag, maandag 8 maart, doet Cultuur Marketing Professionals live verslag van de Marketingdag van de Podiumkunsten. Het thema van dit congres is Inspiratie 3.0. en is ook dit jaar georganiseerd door Bureau Promotie Podiumkunsten. Ditmaal is Cultuur Marketing Professionals mediapartner, daarom is alles te volgen via Twitter en dit blog.

Spreker Fokke de Jong, directeur van Suit Supply, heeft het over de aanpak van Suit Supply. Als alles klopt, dan klopt het succes vanzelf bij je aan. Marketing: je maakt markt.

Is het effectief om plaatjes langs de weg te hangen en aanplakbiljetten te gebruiken?

Hoe bereik je op een zo effectief mogelijke manier je (potentiele) klanten. Zorgen dat je klanten goed worden geholpen. Als de klanten tevreden de deur uit gaan, dan vertellen ze het door.

Communiceer wat je doet, simpel en direct. Laat zien wat je als theater te bieden hebt, bijvoorbeeld door middel van filmpjes. Weet je de mensen van buiten het theater te vinden?

Fokke geeft aan dat hij weinig meekrijgt van de marketing van theaters. Zelf doet Suit Supply veel met PR. Ze proberen ergens binnen te komen of linken te leggen met allerlei andere berichten in de maatschappij, bijvoorbeeld door ludieke acties. Zelfs een enkele seconde bij RTL Boulevard is interessant.

Hij stelt dat internet een grotere omzet geeft, dan de offline advertising en het kopen in de winkel. Online willen ze duidelijk en direct zijn. Het gaat nu om functionaliteit en de tijd van games is voorbij, volgens Fokke de Jong. Hij noemt de suggestie om in het theater alle zintuigen aan te spreken, ook door middel van internet.

Geschreven door Lisanne Lentink