Fotocredit: Flickr/cc/Faungg
door op 12-09-2014 08:30ARTIKEL

Marketing en cultuurnieuws van de week

De week van de cultuurmarketeer is druk. Je wilt op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, maar er is niet altijd genoeg tijd om alle blogs, magazines en sites met het laatste marketingnieuws te volgen.

Geen nood! Cultuurmarketing geeft je elke vrijdag een overzicht van het belangrijkste, interessantste of het meest spraakmakende marketing en cultuurnieuws van de afgelopen week.

Dit was het nieuws van week 37:

Een Tinder voor marketeers
De app Pitcher belooft binnen een minuut de vijf passendste reclamebureaus te vinden voor een opdracht.
Bron: Emerce

Twitter introduceert knop ‘Koop nu’
Gebruikers van Twitter kunnen binnenkort via hun timeline producten gaan kopen met één druk op de knop. Tegen betaling kunnen bedrijven de knop ‘Koop nu’ toevoegen aan hun tweets.
Bron: Emerce

Hoe persoonlijk moet je zijn in webcare?
De belangrijkste tip die vaak wordt meegegeven op de lijstjes met webcaretips is: “Houd het persoonlijk.” Veel organisaties nemen dit ter harte en communiceren op persoonlijke toon in webcare-uitingen. Het wordt door consumenten gewaardeerd als bedrijven hun mensenlijke kant laten zien. In dit artikel worden uitnodigende retoriek, personalisatie en informeel taalgebruik besproken als technieken die gebruikt kunnen worden in webcare-uitingen om menselijk geluid te laten horen. Maar meer is niet altijd beter. Kies voor één techniek.
Bron: Marketingfacts

Mobile marketing: apps en QR zijn uit.
Surftijd op de smartphone en tablet samen is groter dan de surftijd dan op de PC. Dit heeft ook gevolgen voor de marketingpraktijk. Uit de derde editie van de Mobile Marketing Monitor van MobileMarketing.nl en MediaScience blijkt dat de belangstelling onder marketeers voor mobile nog steeds groeit. Mobile wordt vaak ingezet als een geïntegreerd onderdeel van de marketingmix. De meest ingezette vorm van mobile marketing blijkt gewoon advertising te zijn. Het gebruik van apps en QR-code verliest echter terrein.
Bron: mediaonderzoek.nl

Festival en concertkaartjes app ‘I’M IN’ breekt App Store records
De festival app ‘I’M IN’ is een ware hype in de app store. Nog geen half jaar na de lancering kent de app al 300.000 gebruikers en is het de snelst groeiende gratis applicatie in de lifestyle- en entertainmentbranche. In de app maken gebruikers door middel van het spel ‘Wheel of Fortune’ kans op kaarten voor evenementen en festivals in Nederland, België en Duitsland. De toegangskaarten worden beschikbaar gesteld door evenementenorganisaties in samenwerking met hun sponsoren.
Bron: Dutch Cowgirls 

Kamerdebat schetst eerste contouren cultuurnota 2017-2020
Op 8 september vond in de Tweede Kamer het Verzameloverleg Cultuuronderwerpen plaats. Hier beantwoordde minister Bussemaker van Cultuur vragen en werden de eerste contouren voor de inrichting van de volgende cultuurnotaperiode 2017-2020 besproken.
Bron: Theaterkrant

De Verlichting komt uit Brabant. 10 stellingen tegen randstedelijke arrogantie Melle Damen
Een reactie op het opiniestuk over de kunsten van Amsterdamse schouwburgdirecteur en Raad voor Cultuur-lid Melle Damen. In dit artikel 10 stellingen die het opiniestuk van Damen weerleggen.
Bron: Cultuurpers

Aanvullingen? Geef ze door via de comments!

Fotocredit: Flickr