door op 30-11-2009 16:43ARTIKELOnline marketing

MusicFromNL lanceert Muzzy: advertentienetwerk voor online muziekpromotie

Adverteren op meer dan twintig Nederlandse muzieksites via één contactpersoon, voor één tarief. Die mogelijkheid biedt Muzzy, een nieuw advertentienetwerk gespecialiseerd in online muziekpromotie.

Muzzy is opgericht door MusicFromNL, een van de grootste muzieksites van Nederland die reeds enige tijd op zoek was naar uitbreiding van haar bereik. Sinds 1 oktober 2009 exploiteert Muzzy advertentieruimte op onder meer Hiphop In Je Smoel, Kink FM, Next Best Band, On Stage, Nederland.FM, theAgenda.nl en MusicFromNL. Het netwerk bereikt per maand ruim twee miljoen internetgebruikers.

Dynamische banners
Muzzy richt zich op adverteerders in de muziekbranche zoals podia en theaters en hoopt adverteerders mede aan zich te binden door de overheadkosten van online adverteren te verlagen. Dit doet Muzzy enerzijds door een one stop shop te bieden voor advertenties op meerdere muzieksites en anderzijds door te werken met speciaal ontwikkelde banners. Deze dynamische banners worden automatisch gevuld met concertgegevens waardoor er geen banneronderhoud meer nodig is. Bovendien wordt de inhoud van de banners afgestemd op de muzikale voorkeuren van de doelgroep.

Alternatief Google Adsense en online marketingbureaus
Voor muzieksites biedt Muzzy een alternatief naast Google AdSense en andere online marketingbureaus. Deelnemende websites ontvangen een vaste CPM- vergoeding voor kwalitatief hoogstaande advertentieruimte. Voor het contact met mediabureaus en adverteerders die niet uit de muziekbranche afkomstig zijn, werkt Muzzy samen met Adfactor.

Muzzy als schakel
Oprichter van MusicFromNL/Muzzy, Arjen van der Straaten: “In 2008 boden wij de mogelijkheid om een jaar lang te adverteren op MusicFromNL. De vraag hiernaar was groot waarna wij op zoek zijn gegaan naar mogelijkheden om ons advertentiebereik te vergroten. Veel muzieksites hebben moeite met het exploiteren van advertentieruimte. Adverteerders hebben op hun beurt te maken met kleine budgetten en te weinig tijd om alle websites afzonderlijk te benaderen. Muzzy fungeert als schakel. We beseffen dat Muzzy tijd nodig heeft om haar plek in de marketingbudgetten te bemachtigen. Het feit dat we – ondanks dat we net begonnen zijn – reeds campagnes draaien of hebben gedraaid van diverse poppodia als Atak en Mezz en adverteerders als Universal Music, Sennheiser en Bose geeft veel vertrouwen.”