door op 21-07-2009 19:23ARTIKEL

Must reads week 28 & 29

http://farm1.static.flickr.com/12/96724309_985b8acd3f_m.jpg

609: een gecombineerd blad/ webproject over Cultuur en Media (een nieuw kwartaalblad van het Mediafonds en de Nieuwe Reporter over cultuur en (nieuwe) elektronische media)

De tien kwaliteiten van een viral? (Een heuse internet video hit is niet zomaar te maken, maar deze lijst geeft een aantal punten die zeker helpen bij het maken van een geslaagde viral)

Heineken platform moet geld opbrengen (Heineken lanceert een nieuw platform dat niet alleen marketingdoeleinden heeft, maar ook geld moet opbrengen. Bekijk vooral even de video voor de uitleg van het concept!)

35 Awesome Augmented Reality Examples (35 voorbeelden van Augmented Reality in de commerciele en kunstwereld)

Online commercials hebben effect (Uit onderzoek blijkt dat online videocommercials een toegevoegde waarde hebben naast de inzet van een reguliere televisiecampagnes)

Consumenten vertrouwen persoonlijke aanbevelingen en… brand websites (Cijfers over het vertrouwen van consumenten in aanbevelingen van anderen, online reviews van andere (onbekende) consumenten en brand websites)

Een eigen Marktplaats voor Rock Band (Het nieuwe Rock Band Network van MTV biedt bands de kans hun tracks beschikbaar te stellen in de game Rock Band)

Social media marketing: community management (Welke posititie heeft social media in de online mediamix en wat is community management?)

Music Industry: The Browser is the new iPod, and the Mobile Application is the new CD (Mediafuturist Gerd Leonhard legt nogmaals uit dat streaming van muziek de toekomst is)

Photocredit: moriza