door op 21-10-2009 20:52ARTIKEL

Must reads week 41 & 42

Wil je nu iets met social media? Dan had je zes maanden geleden moeten beginnen (Erwin Blom legt goed uit dat social media tijd, liefde en aandacht kosten)

Videootje kijken? Een onderzoek naar het effect van online reclame (nieuwe cijfers over online video en de advertentiemogelijkheden voor marketeers)

Avoiding the community manager superstar (goed betoog over community management en waarom dit meer moet zijn dan 1 persoon)

YouTube lanceert promoted video’s in Nederland (ook YouTube maakt het mogelijk directe ‘calls to action’ aan te brengen in online video)

Wat zijn de voordelen van social media voor musea? (in de video komen een aantal mensen uit de museum-branche aan het woord. Zij vertellen over de invloed van social media op musea en hoe musea hier hun voordeel mee kunnen doen)

Social media en jongeren (samenvatting van het interview met Vivian Opsteegh, hoofd digitale media bij MTV)

Booijmans van Beuningen lanceert ArtTube (Booijmans van Beuningen is het eerste museum met een uitgebreid videokanaal)

Oproep: reageer op verkenning ‘cultureel erfgoed en locatie’ via wiki (draag bij aan de mogelijkheden die het ontsluiten van (digitaal) cultureel erfgoed op basis van locatie biedt)

De voors en tegen van Buma Stemra (brief van Ruud Houweling, zanger en songwriter van Cloudmachine over Buma Stemra)

Handleiding voor non-fictie transmedia: deel 2 (Hoe kom je in de journalistiek wereld tot een goed concept voor non-fictie)

Sociale media in de praktijk (2 succesvolle sociale media cases: Linkediner en Starbucks)

Video Nick Bilton: “people will pay for good content” (video interview met Nick Bilton)

Nederlandse filmsector omarmt plan digitalisering bioscopen (de start van de gezamenlijke digitalisering van bioscopen is een feit)

Photocredit: foxypar4