door op 26-05-2012 15:23ARTIKEL

Nieuwe start voor Cultuurmarketing!

In 2008 initieerden we de Linkedin groep Cultuur Marketing Professionals. Deze groep bleek voor velen uit de sector een welkome bron van informatie, maar vooral van kennisdeling. Dit heeft ons doen besluiten om het netwerk in 2009 uit te breiden met de website www.cultuurmarketingprofessionals.nl. Op de site stonden nieuws en blogs centraal. Ook ontwikkelden we een succesvol cursusprogramma waar binnen een jaar meer dan 100 cultuurmarketeers aan deelnamen.

Het moge duidelijk zijn dat kennis delen en daarmee het ontwikkelen van cultuurmarketeers in deze uitdagende en ook voor velen spannende tijden actueler is dan ooit. Daarom hebben we besloten de volgende stap te nemen in de verdere ontwikkeling het platform. Het resultaat is een nieuwe naam, website en activiteitenprogramma voor Cultuurmarketing!

Cultuurmarketing 2.0!

Het mag weinig toelichting behoeven dat de naam Cultuurmarketing en domeinnamen www.cultuurmarketing.nl en .be sterker zijn dan Cultuur Marketing Professionals. Belangrijker is dat we zijn gekomen met grote wijzigingen in het doel en activiteitenprogramma van het platform. We hebben dit doel als volgt geformuleerd:

Cultuurmarketing is een nieuwe netwerkorganisatie die zich richt op het versterken van het imago, kennis en publieksbereik van cultuurmarketing in Nederland en België. Het doel is om innovatie en economisch rendement (publieksbereik) van de sector te vergroten.

Onderzoek onder cultuurmarketeers

Op het platform staat kennisdeling en -vergaring centraal. Om ook die kennis te brengen waar de sector behoefte aan heeft, doen we op dit moment een onderzoek (en dit zal hierna jaarlijks worden voortgezet) dat de kennisbehoefte van cultuurmarketeers in kaart brengt. Op basis hiervan geven we ons activiteitenplan voor het komende jaar verder vorm. Een overzicht van onze huidige activiteiten is hier te vinden.

Lidmaatschappen

Ook is het mogelijk om lid te worden van Cultuurmarketing. Met een lidmaatschap profiteert u en uw organisatie van kortingen op het cursusprogramma en optimaal bereik in ons netwerk van cultuurmarketeers bijvoorbeeld voor het plaatsen van cases en vacatures. De komende tijd worden deze lidmaatschappen verder uitgebreid met onder andere kortingen op abonnementen en events van Cultuurmarketing en onze partners. Tot en met juli 2012 bieden we vroege beslissers een forse introductiekorting op een lidmaatschap.

Kortom: een nieuwe start boordevol ambities! Kijk eens rustig rond en alle feedback, ideeën of opmerkingen zijn welkom!

 

Fotocredit: Flickr