Fotocredit: Flickr / CC / deanhochman
door op 08-07-2015 10:21ARTIKEL

Nieuwe webpartner Onebite steekt Cultuurmarketing in een nieuw jasje

Cultuurmarketing.nl heeft een nieuw webdesign. Verantwoordelijk is onze nieuwe webpartner: Internetbureau Onebite. 

Het ontwerp van de voorgaande Cultuurmarketing site was twee jaar oud. In deze twee jaar is de hoeveelheid content op de site enorm gegroeid. Inmiddels zijn er wekelijks zo’n 3 nieuwe artikelen te lezen, zoals interviews met cultuurmarketeers, vakinhoudelijke artikelen en cultuurmarketing cases. Hierdoor voldeed het ontwerp van de vorige site niet meer.

Nieuw webdesign: content centraal

Samen met onze nieuwe partner Internetbureau Onebite ontwikkelden we een design met als uitgangspunt het centraliseren van de content en het creëren van overzicht. Om dit te bereiken, introduceren we thema’s. Hieronder zijn alle artikelen gegroepeerd. Deze thema’s zoals online marketing en ondernemerschap vormen nu het submenu. Hiermee is het mogelijk om niet alleen per soort artikel (zoals blogs en nieuws) te lezen, maar ook op thema te zoeken.

Ook zijn de artikel pagina’s aangepakt. Grotere letters, meer witruimte en kleine visuele verbeteringen zorgen voor meer rust op de pagina en een verbetering van de leesbaarheid.

Samenwerking Cultuurmarketing en Internetbureau Onebite 

Bij de zoektocht naar een nieuw bureau vonden we een match in Internetbureau Onebite. Het gedreven en ambitieuze team van Onebite heeft de technische ondersteuning in huis die Cultuurmarketing.nl nodig heeft. Het webdesign is de eerste stap die we samen maken in optimalisatie van de site.

Wouter Smeets, commercieel directeur van Internetbureau Onebite:
“Vanaf het eerste contact met Cultuurmarketing wisten we zeker dat we er een fijne klant bij hadden. Het is een feest om te werken met organisaties die zo gepassioneerd met hun vak bezig zijn en inzien dat een online platform blijvend aandacht verdient en nodig heeft.”

Door de rust in het nieuwe webdesign komt ook onze huisstijl, gemaakt door Studio Adam, beter naar voren. Met dit design zijn we klaar voor het nieuwe culturele seizoen, waarin we weer veel mooie artikelen gaan publiceren.

Feedback of opmerkingen? Graag!

Fotocredit: Flickr / CC / deanhochman

Hilde Smetsers

Geschreven door Hilde Smetsers

Hilde Smetsers is mede-oprichter en directeur van Cultuurmarketing. Het is Hilde’s missie om de kunst- en cultuursector te versterken.