kingston-road-news
door op 22-02-2013 16:09ARTIKEL

Leestips van week 8

Ook deze week hebben we het web weer afgespit op zoek naar interessante artikelen en nieuws voor cultuurmarketeers. Onderstaand een overzicht van onze selectie. Sneller up to date? Volg ons dan op Twitter, want ook daar posten we dagelijks interessante links.

Ticketscript: 20 procent verkoop via Facebook
Facebook blijkt voor het verkopen van toegangskaarten tot evenementen een vrij belangrijk distributiekanaal.

Vaste entreeprijs voor Oranjepop in Nijmegen
Vanaf dit jaar moeten de bezoekers van Oranjepop een vaste entreeprijs gaan betalen.

De Facebook like-button [Infographic]
Facebook houdt er geen geld direct aan over. 

Facebook test koopknoppen voor tickets in Nederland
Facebook test bij ons de optie om een koopknop voor tickets van evenementen toe te voegen.

SpinAwards Jong Talent: Culturele cases
De voorronde op de Willem de Koning Academie leverde twee winnaars uit de culturele hoek: Museumkaart en Poetry festival.

M-commerce: wanneer gaan we shoppen via onze smartphone?
De smartphone speelt een belangrijke rol in veel fasen van de customer journey. M-commerce is veel meer dan puur verkopen, het gaat om de begeleiding van de consument in zijn aankoopproces.

Werk aan je entertainmentfactor & win het gevecht om online aandacht
Tips om online aandacht te creëren en goed gebruik te maken van online marketing.

Paypal brengt mobiel betaalsysteem naar Nederland
Het mobiele betaalsysteem Paypal Here waarmee met een kaartlezer en smartphone-app afgerekend kan worden, wordt deze zomer uitgerold in het Verenigd Koninkrijk. Nederland moet snel volgen.

Groei mobile e-mail vlakt af, mobile tipping point in zicht
Als je nog niet al je marketinguitingen op een klein scherm hebt bekeken, dan is nu de tijd aangebroken. Mobile e-mail is hot, en niet in de zin van een hype, maar in de zin dat je er rekening mee moet houden omdat je anders geld verliest.

Social media als verdienmodel: crowdfunding & communities
Social business – of social als business. Dat was het onderwerp van de 6e Social Conference.