Het jaarlijkse onderzoek van Cultuurmarketing

Resultaten Cultuurmarketing Onderzoek 2016

#Onderzoek
20 okt 2016

Het verhogen van de bezoekersaantallen is nog altijd de belangrijkste doelstelling voor cultuurmarketeers en branding wordt steeds belangrijker. Alle resultaten van het jaarlijkse Cultuurmarketing onderzoek zijn vanaf vandaag te lezen in het onderzoeksrapport.

Door redactie


Mikael Blomkvist (Pexels)

Het afgelopen jaar is het marketingbudget van de meeste culturele instellingen gelijk gebleven of zelfs gegroeid en ook zagen veel cultuurorganisaties een stijging in de bezoekersaantallen. Dit blijkt uit het Cultuurmarketing Onderzoek 2016. Sinds 2013 doet Cultuurmarketing jaarlijks onderzoek naar de stand van zaken in het cultuurmarketing vakgebied. Bijna 450 respondenten, waarvan circa 350 marketeers, deden in juni 2016 mee aan de vierde editie van het onderzoek.

Het onderzoek omvat meer dan 30 vragen over o.a. marketingdoelstellingen, -strategieën, bezoekers, budgetten en branding. De belangrijkste resultaten worden in het onderzoeksrapport beschreven en weergegeven met behulp van infographics.

Wil je de publicatie graag downloaden? Klik dan hier

Heb je vragen of opmerkingen over het onderzoek? Stuur ons een berichtje via [email protected]

Interessant voor anderen?