door op 03-02-2020 15:14ARTIKELInnovatie

Open call: deelnemers en thema’s gezocht voor Cultuurmarketing commissies

Uit het tweejaarlijkse ledenonderzoek blijkt dat veel Cultuurmarketing leden in kleine groepen samen willen komen om specifieke thema’s te bespreken. Om dit te faciliteren, initieert Cultuurmarketing een pilot met twee commissiegroepen. Via deze open call kan je thema’s aandragen en je aanmelden voor deelname.

Het doel van de commissies is om met vakgenoten te leren, delen en reflecteren over een specifiek thema. Daarom bestaat iedere commissie uit een groep mensen die vakinhoudelijke overeenkomsten hebben. Dat kan inhoudelijk zijn, maar ook op rol. Denkbare voorbeelden van groepen zijn: young professionals, data analisten of hoofden marketing van afdelingen met meer dan 10fte. Iedere commissie werkt vanuit een hoofdthema en de groep bepaalt gezamenlijk wat de commissie wil bereiken.

Wat levert het op?

Deelname aan een commissie moet in ieder geval dit opleveren:

  • Ruimte om in een kleine, veilige en inclusieve omgeving samen te komen met vakgenoten.
  • Ruimte om te leren, delen en reflecteren op het werk en daarmee je eigen kennis en vaardigheden te vergroten of verbreden.
  • Een nieuw netwerk van vakgenoten.

Tenslotte deelt Cultuurmarketing bruikbare inzichten en kennis die commissies opdoen (in overleg met de groep) met de rest van de sector.

Wat verwachten we van deelnemers?

Het succes van iedere commissie is afhankelijk van de inzet van de groepsleden. Wanneer je je aansluit bij een commissie, committeer je je eraan om aanwezig te zijn bij de bijeenkomsten en input te leveren om het doel van de commissie te bereiken.

Randvoorwaarden:

  • Een commissie heeft minimaal 6 en maximaal 10 leden.
  • Komt minimaal 4 en maximaal 6 keer per jaar bij elkaar.
  • Bijeenkomsten worden gepland tijdens werktijd op het kantoor van Cultuurmarketing te Amsterdam.
  • Commissies zijn exclusief toegankelijk voor Cultuurmarketing leden.

Heb je een idee?

Ben je Cultuurmarketing lid en enthousiast om deel te nemen? We horen graag welk thema jij samen met vakgenoten aan wilt pakken. Vul het onderstaande formulier voor 21 februari in. Daarna informeert Cultuurmarketing iedereen over de voortgang.