https://www.flickr.com/photos/asiaticleague/9199516610/sizes/o/in/photolist-f1VVMm-8vBVL8-8vEXmG-8vBVXt-8vEXd9-8vEXGf-8vBVPR-8vEXpw-8vEXiu-8vEXyW-8vBWhH-8vBVWt-8vBVYM-8vBWhi-8vEXtU-8vBVTe-8vEXcj-8vEXHS-8vBWdB-8vBW7x-8vBWaH-8vBVUB-8uYXCy-8uYX59-8vBWcM-8uYY6S-8vEXvJ-8vBVJ2-8vBWbc-8vBW8g-8vEXuA-8vEXkh-8vBVYn-8vBWgB-8vBW9D-8vEXbY-8vBVVr-8vEXHs-8vEXjo-8vEXxW-8uYXBh-8uVTTM-8uYX7w-8vBW4Z-7Dj6qb-axartW-7Dj9xo-7DfjTt-7DfnFi-7Dj71d-7DfjrV/
door op 22-10-2013 17:09ARTIKELMarketingcommunicatie

Oproep: wat is de actuele status van print in de mediamix?

Voor veel culturele organisaties is het jaarlijkse prik: de seizoensbrochure. Andere organisaties maken een verdiepend magazine of programmaboek(je). Steeds vaker is onder marketeers discussie te horen over deze printuitgaven. Wat is het rendement? En staat dit in verhouding met de tijd en kosten die ermee gemoeid zijn? Sluit een brochure of magazine nog aan bij publiek dat steeds later besluit tot aankoop over te gaan? En hoe stimuleren we de conversie van print naar (online) verkoop? Tenslotte zijn er tal van nieuwe ontwikkelingen zoals printing on demand waarmee informatie gepersonaliseerd aangeboden kan worden aan de (potentiële) bezoeker.

Rond de jaarwisseling staat Cultuurmarketing volledig in het teken van (innovatie) in printuitgaven. Van seizoensbrochure tot magazine en van programmaboek(je) tot folder. Als afsluiting organiseren we op donderdag 23 januari 2014 een event waarin we antwoord willen vinden op de vraag of het maken van printuitgaven nog actueel is en hoe print beter toegepast kan worden in de hedendaagse crossmediale mediamix. Het doel is om door middel van kennisuitwisseling het rendement van printuitgaven te verhogen.

Om antwoord te vinden op bovenstaande vragen, doen we momenteel een sectorbreed onderzoek onder cultuurmarketeers. Het onderzoek bestaat uit 4 korte vragen en de mogelijkheid om eigen printuitgaven zoals (seizoens)brochure, magazine, folder of programmaboek(je) in te sturen.

De resultaten van het onderzoek worden in december en januari gepresenteerd op onze site en worden gebruikt om het programma van het afsluitende event op 23 januari samen te stellen. Onder de inzenders verloten we 2 vrijkaarten (t.w.v. €270) voor het event.

Het formulier kan ingevuld worden tot vrijdag 15 november. Indien je het formulier hebt ingevuld, stellen we je in december per e-mail op de hoogte van het programma. Direct aanmelden voor het event is ook mogelijk. De eerste 30 aanmeldingen profiteren van een early bird korting van €30 op de ticketprijs. Deze korting geldt niet voor leden, deze profiteren altijd van de gereduceerde ticketprijs.

Doe nu mee, profiteer ook van de kennisdeling over dit onderwerp en maak kans op de 2 vrijkaarten:

 

 

Photocredit