Podcast customer journey map
door op 12-12-2018 11:05ARTIKELCRM

Podcast: de 11 stappen naar een goede customer journey map

Cultuurmarketing tipt: de Over klanten gesproken podcast met Kees Kerkvliet, docent van onze tweedaagse cursus customer journey. In deze podcast hoor je welke stappen je kunt nemen om tot een succesvolle customer journey map te komen en voor welke valkuilen je tijdens dit proces moet waken.

In de podcast bespreken Sydney Brouwer en Kees Kerkvliet de volgende 11 stappen:

  1. Doel bepalen
  2. Afbakening journey
  3. Persona(‘s) maken/segmenteren
  4. Ondersteuning zoeken
  5. Total Touchpoint Model maken
  6. Doe onderzoek naar en met klanten naar de behoeftes
  7. Keuzes maken en prioriteiten stellen
  8. Redesign van belangrijke touchpoints
  9. Pilot en implementatie
  10. Koppel terug naar je klanten wat je met hun input hebt gedaan en tot welke verbeteringen die heeft geleid
  11. Verandering van cultuur en mentaliteit

Wil je meer tips om de klantbeleving bij jouw organisatie te optimaliseren en een memorabele klantreis te maken? Op 15 januari en 5 februari 2019 krijg je tijdens de cursus van Kees Kerkvliet een introductie op relevante begrippen en veelgebruikte tools binnen customer experience management en pas je deze toe tijdens praktische oefeningen met collega’s uit het vakgebied.

Fotocredit: Malte Wingen