door op 21-09-2009 12:17ARTIKELOnline marketing

Presentatie over 'The art of online branding'

Vandaag gaf ik op de kick off van Creative Xcellerator, (een project van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, de Taskforce Innovatie Utrecht en de Hogeschool Utrecht) de workshop ‘The Art of Online Branding’.

Tijdens deze dag met de titel ‘Creatief Utrecht versnelt!’ waren er met name creatief ondernemers aanwezig die als doel hebben om hun bedrijf of product beter te positioneren. Hiermee willen zij hun naamsbekendheid vergroten en uiteindelijk meer opdrachten en klanten genereren.

De workshop had een hele praktische aanpak, waarbij het formuleren van een online branding strategie de leidraad was en antwoord gegeven werd op de vraag: ‘welke tools kan ik inzetten, op welke manier doe ik dat en wat is het effect hiervan’? Zo kwamen bijvoorbeeld Twitter (en ja er werd ook getwitterd over de bijeenkomst!), Flickr en Slideshare aan bod.

Ik zelf kijk met een heel goed en prettig gevoel terug op de workshop. Waarom? Het was interactief, praktisch en de reacties waren heel erg positief. Als ik de deelnemers mag geloven hebben ze er veel aan gehad en genoeg concrete nieuwe idee├źn om aan de slag te gaan met hun online branding.

Update: en ten tijde van het schrijven van dit artikel (om 12 uur ’s avonds) krijg ik een Linkedin reply van een enthousiaste deelneemster:

“Ben meteen bezig met een blog te maken, ga daar mijn werk op zetten en ben bezig uit te vinden welke groepen voor mij belangrijk zijn. Voor mij was het erg interessant. Dank.”

Kijk dat vind ik nou mooi! Bekijk hier de presentatie:

Photocredit: Mashiyu