Public: nieuwe Amsterdamse community voor de cultuuroptimist
door op 27-05-2014 14:15ARTIKELInnovatie

Public: nieuwe Amsterdamse community voor de cultuuroptimist

Tijdens de Cultuurmarketing inspiratiemiddag op 13 maart vertelden Bas Morsch en Loes Verputten van Subbacultcha! over het nieuwe initiatief dat Subbacultcha! binnenkort start. Op woensdag 28 mei is het zover: de lancering van het nieuwe cultuurplatform Public in Felix &Foam in Amsterdam. Public is een nieuwe community voor cultuur in Amsterdam.

In samenwerking met ruim 25 partners biedt Public leden een gedifferentieerd cultuuraanbod van hoogstaande kwaliteit. Voor 15 euro per maand krijgen leden toegang tot circa 30 voorstellingen, concerten of exposities bij 30 instellingen in Amsterdam. Leden ontvangen tevens een maandelijks cultuurmagazine, een wekelijkse nieuwsbrief en een uitgebreide website.

Initiatiefnemer Bas Morsch: “Met Public bieden we een nieuw verdienmodel in de culturele sector, een optimistisch geluid na jaren van bezuinigingen. Dankzij ons innovatieve lidmaatschapsmodel en de bredere context die we aanbieden, mobiliseren we nieuwe publieksstromen voor de deelnemende instellingen en financieren we ook mee aan de ontwikkeling van nieuwe kunst en cultuur. We beginnen in Amsterdam, maar op termijn willen we zeker uitbreiden naar de rest van Nederland.”

Om in september officieel te starten zijn er minimaal 2.500 leden nodig. Daarom start Public op woensdag 28 mei een ledenwervingscampagne. Deze campagne wordt op feestelijke wijze afgetrapt met een avond vol muziek, theater, literatuur, kunst en perfomances in Felix &Foam in Amsterdam.

Phoocredit