Resultaten Cultuurmarketing Onderzoek 2016: branding steeds belangrijker
door op 26-10-2016 14:19ARTIKELMarketingcommunicatie

Resultaten Cultuurmarketing onderzoek 2016: groeiende bezoekersaantallen en branding in de spotlight

Het afgelopen jaar is het marketingbudget van de meeste culturele instellingen gelijk gebleven of zelfs gegroeid en ook zagen veel cultuurorganisaties een stijging in de bezoekersaantallen. Dit blijkt uit het Cultuurmarketing Onderzoek 2016. Het verhogen van de bezoekersaantallen is nog altijd de belangrijkste doelstelling voor cultuurmarketeers en branding wordt steeds belangrijker. Alle resultaten van het jaarlijkse Cultuurmarketing onderzoek zijn vanaf vandaag te lezen in het onderzoeksrapport.

Sinds 2013 doet Cultuurmarketing jaarlijks onderzoek naar de stand van zaken in het cultuurmarketing vakgebied. Bijna 450 respondenten, waarvan circa 350 marketeers, deden in juni 2016 mee aan de vierde editie van het onderzoek.

Het onderzoek omvat meer dan 30 vragen over o.a. marketingdoelstellingen, -strategieën, bezoekers, budgetten en branding. De belangrijkste resultaten worden in het onderzoeksrapport beschreven en weergegeven met behulp van infographics.

Resultaten Cultuurmarketing Onderzoek 2016: branding steeds belangrijker

Voorbeeld Infographics Cultuurmarketing onderzoek 2016

Benieuwd naar alle resultaten? Login met jouw account en download via onderstaande button het onderzoeksrapport. Heb je nog geen account? Klik hier om er gratis één aan te maken.

 

Fotocredit: Uitgelichte foto