door op 22-04-2014 13:44ARTIKEL

Ro Theater en Rotterdamse Schouwburg delen Hoofd Marketing

Ruben Israël wordt naast zijn functie als hoofd marketing bij de Rotterdamse Schouwburg ook hoofd marketing van het Ro Theater. Het samenvoegen van de marketingafdelingen van de schouwburg en het stadsgezelschap is in Nederland nog nooit eerder voortgekomen.

De samenvoeging is een volgende stap in de succesvolle samenwerking binnen Theater Rotterdam: de coalitie van Productiehuis Rotterdam, Ro Theater, Rotterdamse Schouwburg en Wunderbaum. Binnen deze coalitie werd al langer samengewerkt. Zo delen Wunderbaum en Productiehuis Rotterdam verschillende medewerkers en zijn er al drie gezamenlijke producties gemaakt.

Ruben Israël, hoofd marketing Rotterdamse Schouwburg: “Het is eigenlijk vreemd dat er niet meer samengewerkt wordt tussen de schouwburg en het theatergezelschap in een stad. We hebben het zelfde doel: zoveel mogelijk mensen uit Rotterdam, regio en Nederland van theater te laten genieten. We kunnen veel van elkaar leren en zo wellicht een voorbeeld voor Nederland zijn.”

Photocredit