3 tips om FOMO bij je klant op te wekken

Schaarstewerking in cultuurmarketing

Slimme marketing. Het houdt meer in dan een flyer maken en een poster plakken. De consument wordt van alle kanten beïnvloed door slimme marketingafdelingen van Netflix tot aan Facebook en van Unilever tot aan Pathé. Hoe komen wij, als culturele sector, daar nog tussen met onze mooie producten?

Mascha Selhorst
Door Mascha Selhorst

Mascha Selhorst is Hoofd Commerciële Zaken bij Theatergezelschap Vis à Vis. Het is haar missie om slimme oplossingen te bedenken voor lastige uitdagingen.
Fotografie

Unsplash, Festileaks, Booking.com & Spydeals

Eenvoudigweg door uit hetzelfde vaatje te tappen. De Amerikaanse psycholoog en marketeer Cialdini schreef het wereldberoemde boek ‘Influence: The Psychology of Persuasion’. In dit boek worden zes beïnvloedingsprincipes beschreven die één op één kunnen worden ingezet voor cultuurmarketing. In deze blogpost bespreekt Mascha Selhorst, hoofd Marketing, Pr en Relatie bij Theatergezelschap Vis à Vis het eerste principe: schaarste.