https://www.flickr.com/photos/scott1723/9519726684/sizes/o/in/photolist-fve65G-fve5ty-fve5LU-fuYLVg-fve4JY-fve5RE-fve5Pm-fuYL6H-fuYLpv-fuYN5n-fve4Sm-fuYLPn-fuYMMp-fve4tb-fuYMXn-fve4fY-fve4oQ-fve5WE-fve621-fuYLcn-fve4ud-fuYMEn-fve5wU-fve4A1-fuYMA8-fve5Lb-fuYL4V-fuYMGk-fuYLSP-fve4n1-fuYMoc-fuYMnM-fuYLjZ-fve46L-fuYLhn-fuYMcH-fve5p1-fve55u-fuYMgz-fve533-fuYMjt-fve4YE-fve5mJ-fve4a5-fve54s-fve5r9-fuYMrt-fve5C1-fve4ij-fuYLMP-fuYLrg/
door op 25-10-2013 13:31ARTIKEL

Steeds meer retailers verkopen Podium Cadeaukaart, ook V&D treedt toe

Uit onderzoek van De Vereniging van Schouwburgen en Concertdirecties (VSCD) blijkt dat de Podium Cadeaukaart op steeds meer plaatsen te koop is. In 2011 waren er 1700 verkooppunten, in 2012 steeg dat aantal naar 3.500 verkooppunten. In het voorjaar van 2013 is door  PostNL en Primera de Podium Cadeaukaart aan hun assortiment toegevoegd, hiermee steeg het aantal zelfs naar 4550.

Het aantal verkooppunten zal de komende tijd nog verder stijgen; binnenkort zal de kaart namelijk ook bij V&D te koop zijn. De assortimentsuitbreiding van de V&D is mede ingegeven door een gebruikersonderzoek dat in 2011 werd uitgevoerd. Bij dat onderzoek werd een panel samengesteld van verschillende leeftijdsgroepen, variërend van 25 tot 75 jaar. Aan het panel werd de volgende vraag gesteld: ‘Waar verwacht u de Podium Cadeaukaart te kunnen kopen?’. Hierbij werd V&D het meest genoemd, wat opmerkelijk is gezien het feit dat de V&D tot dan toe geen andere waardebonnen verkocht dan de eigen V&D bon. In het laatste kwartaal van dit jaar zullen nog een aantal retailers worden toegevoegd waardoor 2013 naar verwachting zal worden afgesloten met 5.000 verkooppunten.

Het aantal acceptanten van de cadeaukaart daalde licht, van 280 in 2011, naar 260 in 2013. Dit is te verklaren door fusies en het staken van de activiteiten van een aantal (theater)podia.

Bekijk hier de onderzoeken van 2011 en 2012:

Podia 2012, cijfers en kengetallen van de VSCD

Podia 2011, cijfers en kengetallen van de VSCD

Photocredit