Fotocredit: Flickr / CC
door op 27-04-2015 15:02ARTIKEL

Stuur nu je beste campagne in voor de Gouden Struis 2015!

Als onderdeel van de Cultuurmarketing Awards reikt Cultuurmarketing op donderdag 25 juni 2015 de Gouden Struis uit. Dit is de prijs voor de beste marketingcampagne binnen de cultuursector van het afgelopen culturele seizoen. 

In de afgelopen maand heeft iedereen marketingcampagnes bij ons kunnen tippen. Dit heeft geleid tot een mooie en diverse lijst van marketingcases.

Vanaf vandaag tot 1 mei kunnen marketingcampages worden ingezonden. De prijs is cultuurbreed: dit betekent dat alle organisaties binnen de culturele sector kunnen meedoen en kans maken op de prijs. De marketingcampagnes dienen te zijn uitgevoerd in het culturele seizoen 2014 – 2015.

Zaantheater wint Gouden StruisMet de prijs willen we positieve aandacht voor marketingcampagnes in de culturele sector genereren. Ook dienen de campagnes als inspiratiebron voor andere marketeers in de sector. In de voorgaande jaren wonnen o.a. Parktheater Eindhoven, het festival Incubate en Zaantheater de prijs.

 

Stuur nu je beste marketingcampagne in via het deelnameformulier.

Juryoverleg op 12 mei
Op 12 mei a.s. komt de vijfkoppige professionele vakjury bijeen in Theater de Speeldoos te Baarn om alle inzendingen te bespreken. De jury bestaat uit: juryvoorzitter Stephan Fellinger (voorzitter Spin Awards), Dorien van Londen (directeur Shared Stories), Tom de Bruyne (eigenaar campagnebureau Sue Amsterdam), Joost Schrage (Merk en Werk) en Anita Mooiweer (Digital Business Manager Sanoma).

Feestelijke uitreiking op 25 juni
Op 25 juni sluiten we het Cultuurmarketing seizoen op feestelijke wijze af met de Cultuurmarketing Awards. Tijdens deze middag geven de 3 tot 5 finalisten van de Gouden Struis een presentatie en maakt de vakjury de winnaar bekend. Wil je graag aanwezig zijn? Reserveer dan nu alvast je plek.

De Gouden Struis: al 10 jaar uitsteken boven het culturele maaiveld
De afgelopen 10 jaar werd de Gouden Struis uitgereikt door het Bureau Promotie Podiumkunsten. In samenwerking met oud-directeur Peter Joziasse heeft Cultuurmarketing besloten om de prijs vanaf 2015 te vernieuwen en verbreden. De ‘struis’ staat symbool voor de kracht die gezocht zal worden in de winnende marketingcampagne, en tevens voor het ‘uitsteken boven het maaiveld’: het als voorbeeld en inspiratie kunnen dienen voor de sector.

Ga naar de Gouden Struis pagina voor alle informatie en de procedure. Aanmelden voor de Cultuurmarketing Awards op 25 juni 2015 is mogelijk via deze pagina.