door op 13-01-2010 11:00ARTIKELMarketingcommunicatie

Theatermarketing 2.0: de toekomst van marketing binnen de podiumkunsten

Komende vrijdag vindt de eindpresentatie van Theatermarketing 2.0 plaats. Afgelopen half jaar hebben dertig marketeers hard gewerkt aan de toekomst van podiummarketing en die interessante uitkomst wordt deze dag gedeeld.

In september 2008 spraken de Topstukken-deelnemers en fondsen met elkaar over het snel veranderende culturele landschap. Gevoed door een inspirerende marketing 2.0 presentatie van marketinggoeroe Richard van Hooijdonk, kwam de groep tot een belangrijke conclusie: de veranderende consument, snelle marketingontwikkelingen en de bezuinigingen dwingen theaters en gezelschappen tot een volledig andere aanpak.

Podiummarketing 2.0
In september 2009 startte de leergang Theatermarketing 2.0. Dertig gedreven marketeers afkomstig van verschillende podia en theatergezelschappen hebben op basis van de inspiratie en kennis uit deze nieuwe leergang heldere stappen gezet voor de toekomst van marketing binnen de podiumkunsten. Er zijn vier cases uitgewerkt en de uitkomsten ervan zijn verbazingwekkend, waardevol en van grote betekenis voor de branche. Een preview is te zien op de blog van Theatermarketing 2.0.

De toekomst van uw podium of gezelschap/orkest
De stuurgroep wil een definitieve bijdrage leveren aan de kwaliteit van projecten die de professionaliteit van de podiummarketing en de duurzame samenwerking vormgeven: een uitgebreid plan en een subsidie-aanvraag wordt op dit moment voorbereid voor een initiatief waar de gehele branche van zal profiteren.

Ook We Cross is aanwezig op deze bijeenkomst en zal het event registreren voor Cultuur Marketing Professionals. In de loop van volgende week zijn de presentaties van de dag hier dan ook integraal te bekijken. Je hoeft dus niets van deze spannende en veelbelovende bijeenkomst te missen!

Photocredit: vikisuzan