door op 17-11-2010 11:41ARTIKEL

Twitter volger van de week: Elles Reusen

1. Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Elles Reusen, proud mama of 2, Nextmarketeer en Manager Marketing Communicatie bij Sallcon Werktalent (sociale werkvoorziening / re-integratiebedrijf)

2. Waarom ben je actief op Twitter en wat vind je er leuk aan?
Voor het delen van kennis, actualiteiten, futiliteiten en humor. Dat vind ik gewoon leuk, zowel on- als offline. Het geeft overigens een extra dimensie om een voor mij onbekende twitteraar ook in realtime te ontmoeten

3. Wat is de opvallendste / grappigste / leukste tweet die je afgelopen week of maand hebt gezien?
Ik volg veel twitteraars voor de lach zoals @fokkesukke @youpvanthek @dolfjansen @kroossara. Vooral om de laatste moet ik vaak grinniken. Bovendien als je haar volgt dan steun je meteen het goede doel Kika. Nog een LOL retweet van @ramon_beuk: Omdat er ergens iets fout gaat? 🙂 RT @ruudkleinen waarom mislukt onze pindasoep altijd???

4. Wie is jouw favoriete twitteraar?
Mijn favoriete twitteraars zijn toch wel degenen die ik persoonlijk ken. Leuk om te lezen wat ze bezig houdt. Dan heb ik het echter nadrukkelijk niet over de I’m @ tweets zoals via foursquare. (Dat staat overigens los van het feit dat ik marketingtechnisch veel mogelijkheden zie in location based services)

5. Welke blogs of websites volg je om op de hoogte te blijven?
De bekende marketingblogs, enkele marketingexperts zoals @arkovb @fellinger @paulblok @jerryenzo en verder veel regionaal nieuws als @ds_Deventer @DeventerRTV. Nu ook tijdelijk @knunnekesprins voor de leuk en om als één van de eersten te achterhalen wie de nieuwe Prins Carnaval van Groenlo wordt.

6. Op welke manier ben je in je werk bezig met nieuwe en sociale media?
Nieuwe en sociale media maken onderdeel uit van onze crossmediale mediamix. Je ziet in de loop der tijd het aandeel off/online verschuiven in het voordeel van online. We zetten deze media nu veelal nog zendergericht en als monitoringtool in, maar we kunnen steeds vaker de stap naar dialoog maken. Het zijn kleine stapjes, maar wel de juiste.

7. Wat is jouw toekomstvisie op het werkveld van de cultuur marketeer?
Ik ben natuurlijk geen cultuurmarketeer, maar de uitdaging voor elke marketeer is om te stoppen met alleen maar zenden. Het gaat om klantfocus, zo relevant mogelijk communiceren om in beeld te blijven bij de klant. Dus niet een algemeen bericht aan iedereen, maar een gepersonaliseerde klantspecifieke boodschap. Door goed te luisteren en te anticiperen fans creëren. Dat lijkt me voor de cultuursector ook erg belangrijk, zeker gezien de aangekondigde forse bezuinigingen.