door op 20-10-2010 13:43ARTIKEL

Twitter volger van de week: Evelien ter Ellen

1. Wie ben je en wat doe je?
Evelien ter Ellen (29), Manager Marketing & Sales bij Odeon De Spiegel theaters, maar ook een intercity, een bos tulpen, 10 secondenlijm, een kadootje, dol op eten én #CommunicatieTalent2010

2. Waarom ben je actief op Twitter en wat vind je er leuk aan?
Ik ben begonnen met Twitter omdat ik een niet te onderdrukken nieuwsgierigheid heb voor nieuwe dingen. Twitter was er daar één van. Vervolgens ontdek je dat je op die manier ook je visie kunt tentoonspreiden, anderen om hulp of een mening kunt vragen, waanzinnig interessante mensen uit de stad, regio of het land kunt volgen, je kennis wat betreft marketing en communicatie eenvoudig en snel up to date houdt, weet wat er in je stad en branche gebeurt, als eerste op de hoogte bent van het nieuws en er ook voor zorgt dat je af en toe in een deuk ligt achter je pc…

3. Wat is de opvallendste / grappigste / leukste tweet die je afgelopen week of maand hebt gezien?
Dat week ik niet, hoor! Maar ben heel blij dat @youpvanthek de weg naar het toetsenbord weer heeft gevonden.

4. Wie is jouw favoriete twitteraar?
Op dit moment mijn zus @heleenterellen. Woonachtig aan de andere kant van het land, net zo’n druktemaker als ik, maar met weinig telefonisch en face-to-face-contact toch helemaal op de hoogte van elkaars wel en wee via  dit wondermedium!

5. Welke blogs of websites volg je om op de hoogte te blijven?
@frankwatching, @rvhooijdonk, @carlijnpostma, @dutchcowboys, @communicatwit, @adfo_MARCOM

6. Op welke manier ben je in je werk bezig met nieuwe en sociale media?
Social media in de vorm van o.a. Twitter, YouTube, FaceBook, Hyves en zeer binnenkort Spotify zijn onderdeel van de totale marketingstrategie van Odeon De Spiegel theaters. Het geeft ons extra mogelijkheden om ons aanbod onder de aandacht te brengen, leuke weetjes de wereld in te helpen, maar belangrijker nog om ook de ‘achterkant’ van het theater te laten zien. Wat gebeurt er overdag in het theater, wie zijn de gezichten achter het theater? Bovendien heeft het ons mogelijkheden geboden om constant met je publiek in contact te blijven, ze te betrekken bij de programmering, het beleid en de dienstverlening… Het mes snijdt zo aan twee kanten!

7. Wat is jouw toekomstvisie op het werkveld van de cultuur marketeer?
Ik denk dat ons werk de komende jaren alleen maar leuker wordt. Meer en meer heeft het werk van de cultureel marketeer te maken met keuzes maken, met beter en ‘echt’ ondernemen. En het marketingvak ontwikkelt zich continu en waanzinnig snel. Bijblijven, oppikken wat nodig is, keuzes maken en voortdurend nieuwsgierig blijven, dat is waar het allemaal om draait!

Foto credits: Ronny Greve Fotowerk