door op 10-11-2010 11:31ARTIKEL

Twitter volger van de week: Marc Bosch

1. Wie ben je en wat doe je?
Marc Bosch. Ik heb een marketing-achtergrond en groeide door in de communicatie. Ik organiseer/inspireer marketing en communicatie gerelateerde zaken voor bedrijven, organisaties en personen.

2. Waarom ben je actief op Twitter en wat vind je er leuk aan?
Ik volg het internet al sinds het prille begin; zag dat de eerste oplossingen uit de vorige eeuw (we noemden dat websites) prima aansloten bij de manier van informatie reproduceren zoals we dat sinds de introductie van de boekdrukkunst gewend waren. Toen een jaar of acht geleden de eerste communities verschenen, werd de online-communicatie eindelijk interactief! Twitter is daar een prima voorbeeld van. Kort, snel en duidelijk, en zoals gezegd interactief, als je de ‘taal’ begrijpt.

3. Wat is de opvallendste / grappigste / leukste tweet die je afgelopen week of maand hebt gezien?
Check ff mijn RT’s zou ik willen zeggen. Dagelijks struikel ik wel over leuke, spitse vondsten. Ik vond bijvoorbeeld deze vorige week leuk van: @octavieW En iedereen die vandaag zeikt over #Mulisch unfollow ik acuut. Dat u het weet.

4. Wie is jouw favoriete twitteraar?
Phoeha da’s lastig, heb zo mijn twitter-lijstjes (open en gesloten uiteraard) die ik volg. Moet het 1 zijn?! Alléz dan: @Wieneke. Vriendin van @octavieW en vaak leuk spits.

5. Welke blogs of websites volg je om op de hoogte te blijven?
Specifieke blogs of websites volg ik niet echt, en als, veelal Amerikaanse zoals Mashable enzo, doch dat doe ik nu met name via twitter. De multimedia-twitterlist van de New York Times bijvoorbeeld, die check ik iedere dag wel. Via de tweets daar zie ik genoeg interessants opdoemen.

6. Op welke manier ben je in je werk bezig met nieuwe en sociale media?
Het is zoals ze dat zeggen mijn vak dagelijks. Behartig voor een aantal podia, festivals en artiesten dergelijke media; daarnaast begeleid ik organisaties met de opzet, en implementatie van dergelijke tools; niet alleen nationaal.

7. Wat is jouw toekomstvisie op het werkveld van de cultuur marketeer?
De allerbelangrijkste taak van de cultuur marketeer is voeling, draagvlak en binding creëren met het publiek, in de ruimste zin des woords (intern en extern). Het aansturen van dergelijke media, eveneens samen met de toeleveranciers, lees artiesten, beheerst zijn werk in strategische zin méér dan ooit voordien. Komen tot rond-denken in optima forma.