door op 27-10-2010 13:51ARTIKEL

Twitter volger van de week: Tonny Rückert

1. Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Tonny Rückert en ik werk als projectmedewerker bij Bureau Promotie Podiumkunsten.

2. Waarom ben je actief op Twitter en wat vind je er leuk aan?
Twitter is een gemakkelijke en snelle manier om op de hoogte te blijven van wat er om je heen gebeurt. Maar ook om af en toe gewoon even je hart te luchten. Je komt in contact met mensen die je niet echt goed kent, of nog nooit hebt ontmoet, maar die dezelfde interesses hebben. En natuurlijk is er die onnavolgbare stroom aan informatie. Ik vind het een heerlijk idee dat ik niet zelf het www hoef af te struinen naar bruikbare juiste tips en tricks. Ook leuk is te zien dat je op een hele snelle manier het nieuws tot je krijgt (al draagt mijn Igoogle startpagina daar ook een beetje aan bij). Veel mensen denken dat Twitter je veel tijd kost, maar het tegendeel is waar, door het snelle screenen van de feed ben je meteen up to date. En natuurlijk kom je soms die unieke tweet tegen die je niet had willen missen!

3. Wat is de opvallendste / grappigste / leukste tweet die je afgelopen week of maand hebt gezien?
Hij is wel van een tijdje geleden, maar we hebben hier op kantoor dubbel geleden:
een RT door EHPO Verschrikkelijk grappig. RT @ajwvdberg Poezenposternachtmerrie: http://bit.ly/cUut7L

4. Wie is jouw favoriete twitteraar?
Ik heb op Twitter veel contact met mijn collega van de VPT. Zij is een erg fanatieke twitteraar, volgt veel mensen, maar reageert ook op veel mensen. Ze blijft me verbazen met tweets die heerlijk droog zijn. @FransKl Ook @eenjurk maakt me best blij, @cornaldm is goed bezig, en politiek is @fritswester een absolute must.

5. Welke blogs of websites volg je om op de hoogte te blijven?
@mashable @Frankwatching @rvhooijdonk @dutchcowboys @onlinemarketeer @marketingonline @molblog

6. Op welke manier ben je in je werk bezig met nieuwe en sociale media?
Ik twitter, facebook en gebruik LinkedIn privé, maar ook voor Bureau Promotie Podiumkunsten (BPP). Het is een prima manier om nieuwsberichten snel bekend te maken. Een echte online strategie moeten we daarin nog ontwikkelen. Voor nu ben ik al heel blij met de 500 volgers die we sinds gisteren op Twitter hebben. Via LinkedIn heb ik een groep aangemaakt die ik vraag naar de wensen met betrekking tot de inhoud van de Marketingdag. Goed te zien dat daar ook echt goede en bruikbare tips vandaan komen. Ik zou de kant op willen gaan om BPP via sociale media meer een gezicht te geven, zodat we makkelijker bereikbaar zijn. Iedereen in de sector weet wat we zijn, maar niet wie we zijn. Dat wil ik graag anders zien.

7. Wat is jouw toekomstvisie op het werkveld van de cultuur marketeer?
Veel mensen schrikken van de kracht van sociale media. Het aantal keren dat ik angstige uitspraken als “Big Brother” voorbij heb horen komen kan ik niet meer tellen. Juist die kracht is wat mij zo interesseert. Het is nu mogelijk om je klant echt te leren kennen. Het is niet langer nodig om met hagel te schieten in de hoop dat het ergens raak is. Om vanuit een consument te spreken ben ik heel blij dat het niet nodig is mij “lastig te vallen” met reclames die op mijn persoon niet van toepassing zijn. Marketing verandert snel, wordt binnen een organisatie steeds belangrijker en dit is nog maar het begin. We zijn niet langer die sector die top down hun product kan neerzetten. We zullen steeds meer de dialoog met de bezoeker aan moeten gaan, goed luisteren en vooral anticiperen.