Fotocredit: Flickr / cc / Lily van der Stokker
door op 17-09-2014 12:00ARTIKELMarketingcommunicatie

Utrechts kunstproject wint NRW Marketingprijs 2014

Het kunstproject Call of the Mall in het Utrechtse Hoog Catharijne heeft de NRW Marketingprijs 2014 in de categorie Events gewonnen. Dat heeft de vakjury van de Nederlandse Raad Winkelcentra (NRW) op 15 september bekend gemaakt.

Gedurende drie maanden is winkelcentrum Hoog Catharijne, om en nabij station Utrecht Centraal, het podium voor nationale en internationale kunstenaars. Door het kunstproject Call of the Mall is er in juni, juli en september van dit jaar een diverse programmering te zien. Zo kunnen bezoekers midden in het winkelcentrum beeldende kunst bekijken, maar ook participeren in een performance of zich bezig houden in de werkplaats. Een ander bekend voorbeeld dat is verbonden met Call of the Mall is de bijna zeven meter hoge theepot die op de traverse van Hoog Catharijne is geplaatst (zie foto). Er kan ook worden deelgenomen aan een van de vaste rondleidingen.

Call of the Mall heeft kunst in een bijzondere context gepresenteerd door het te plaatsen in één van de drukstbezochte winkelgebieden van Nederland. De jury stelt:  “Het event Call of the Mall heeft aantoonbaar geleid tot een enorme mediawaarde voor Hoog Catharijne, het aantrekken van zeer grote aantallen gerichte bezoekers en het overgrote deel van de reguliere bezoekers letterlijk laten stilstaan bij kunstwerken.

De marketeers die zich hebben ingezet voor Call of the Mall zijn Lieke Timmermans en Anne-Marit Helmink.

Call of the Mall is nog te bezoeken tot en met 22 september.

 

 

Fotocredit: Flickr