door op 29-09-2010 09:37ARTIKELOnline marketing

Utrechts Uitburo checkt in op Foursquare

Het Utrechts Uitburo heeft samen met het Amerikaanse online locatieplatform Foursquare de eerste ‘branded content’ pagina van Nederland voor het platform ontwikkeld. foursquare.com/uitburo is vanaf vorige week online. Op de pagina staan allerlei verschillende tips over culturele locaties in Utrecht en is door middel van apps te gebruiken op je telefoon.

Foursquare gebruikers kunnen ‘inchecken’ op een locatie en tips en to-do’s achterlaten die dan weer voor andere gebruikers zichtbaar zijn. Bekijk onderstaand filmpje voor meer informatie.

Lodewijk Rondeboom, marketeer van de Stichting Cultuurpromotie Utrecht: “In de eerste fase van dit project gaan we vooral aan de haal met de instrumenten die Foursquare op dit moment biedt. Dat zijn nu dus tips en later ook to-do’s.” Lodewijk verwacht dat later ook de agendapunten aan locaties in Foursquare toegevoegd kunnen worden. Dan zou je via Foursquare kunnen zien wat er de komende tijd of diezelfde avond allemaal te doen is in Utrecht.